Berguling dalam lopak untuk padam api



MOHD. ZAKEE menunjukkan kecederaan yang dialaminya kepada rakan setugas di Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU – Anggota bomba yang disambar api, Pegawai Bomba Mohd. Zakee Daud, 39, memberitahu, dia berjaya memadamkan api pada tubuhnya setelah berguling di satu lopak air yang terletak kira-kira 25 meter dari tempat kejadian.

Menceritakan pengalaman ngeri yang menyebabkan beliau melecur di tengkuk, telinga kiri dan kanan serta pipi kanannya, Mohd. Zakee berkata, ia berlaku secara tiba-tiba dan tidak dapat dijangka.

“Saya ketika itu berada di bahagian bawah tangki, manakala ada tiga anggota yang berada di atas tangki. Tiba-tiba sahaja ada minyak yang terpercik ke atas dan berlaku letupan yang agak kuat.

“Letupan bersama api itu menyambar tubuh saya dan saya terus lari dari situ. Setelah berlari saya cuba berguling di atas simen tapi tidak berjaya memadamkan api tersebut.

“Saya kemudian bangkit dan berlari lagi menuju ke arah tanah yang berlopak air dan berguling di situ sehingga api padam,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat