Breaking News

Monday, May 6, 2013

Anak Patung Jadian

Nak jadi macam anak patung

Foto
FOTO menunjukkan wajah Vanilla ketika remaja (kiri) sebelum menjalani pembedahan pertamanya dan wajahnya kini (kanan).

Seorang wanita Jepun menjalani transformasi fizikal yang mengejutkan selepas menjalani 30 pembedahan kosmetik dengan kos 10 juta yen (RM306,368).

Wanita itu yang juga seorang model dikenali sebagai Vanilla Chamu berkata, dia berhasrat untuk menjalani pembedahan hingga mencapai matlamat yang diidamkan - seperti anak patung Perancis.

Foto Vanilla sebelum prosedur pertamanya mendedahkan wajah biasa remaja Jepun itu hampir tidak dapat dikenali berbanding penampilan ala wanita Barat yang dimilikinya sekarang. Sesetengah pembedahan plastik, termasuk pembedahan kelopak mata dan hidung semakin popular di kalangan wanita Asia yang ingin kelihatan seperti wanita Barat.



 Fresh-faced teenager: Vanilla has undergone a radical transformation since she was an innocent looking 17-year-old
Vanilla ketika berusia 17 tahun.. 

Vanilla tidak disangkal lagi telah menjalani rawatan itu, tetapi senarai panjang prosedur dijalani turut termasuk penyedutan lemak, implan bulu mata, pembentukan lekuk di dagu dan implan payudara, lapor BuzzFeed.

Bagaimanapun, penampilannya itu tidak mencukupi buat Vanilla dalam usahanya untuk menjadi anak patung Perancis hidup yang sempurna.

Malah, baru-baru ini dia menjalani implan pembesaran payudara dan prosedur seterusnya yang lebih ekstrim ialah dia bercadang untuk menjalani pembedahan menambah ketinggian.


 french doll
Anak patung perancis inspirasinya..

Vanilla menjalani pembedahan plastik yang pertama ketika berusia 19 tahun dan merahsiakan usia sebenarnya. Dia sudah menjadi sebagai selebriti di tanah airnya, membuat penampilan di televisyen tidak terkira banyaknya dan melancarkan karier sebagai bintang pop.
 
Penampilan luar biasanya tidak diragukan membuatkan dia menyerlah di khalayak ramai, tetapi dia tidak memberikan banyak pandangan luar biasa mengenai bagaimana sepatutnya penampilan anak patung Perancis.

 
Setelah 30 kali Pembedahan...

Anak patung Perancis juga dikenali sebagai anak patung porselin, anak patung biska atau anak patung China dan bermakna sebuah boneka dengan sebahagian atau sepenuhnya porselin biska.

Secara tradisional karakternya mempunyai penyelesaian kulit kusam yang realistik dan di ambang populariti antara 1860 dan 1900. Anak patung seperti itu kini adalah barangan koleksi antik dan bernilai beribu-ribu dolar. Dengan bibir yang muncung dan payudara palsu, Vanilla jelas tidak menyerupai permainan klasik kanak-kanak, tetapi tidak dinafikan dia adalah rekaan tersendiri dirinya.- Daily Mail

2 comments:

Designed By