Kes Buli : Kalau kau buka mulut, mulut kau aku gunting


“Kalau kau buka mulut, mulut kau aku gunting,” kata seorang pembuli selepas puas menggunting rambut serta menyumbat stoking ke dalam mulut mangsanya.

Mangsa yang juga pelajar perempuan sebuah sekolah di Semenchu, Kota Tinggi dibuli enam pelajar perempuan sekolah berkenaan dan seorang daripada pembulinya bertindak sebagai jurukamera untuk merakam adegan kejam selama 11 minit sembilan saat itu.
Sekurang-kurangnya enam rakaman video itu dengan pelbagai tajuk seperti ‘Lagi kes buli di sekolah’ dimuat naik beberapa individu di YouTube sejak semalam. Ketika dibuli, mulut mangsa turut ditekup serta disumbat dengan stoking milik pembuli. Mangsa yang ketakutan serta lemah pula tidak dapat berbuat apa-apa dan hanya mampu menangis.

Pembuli pula tidak mengendahkan tangisan mangsa, malah mereka ketawa melihat keadaannya.“Kau diam, kau pergi cium kasut aku cepat, kan sedap, kau rasa bau apa,” kata seorang daripada pembuli sambil mengangkat kaki dan menghalakan kasut dipakai ke muka mangsa. “Aku nak tunjukkan pada Ima (nama seseorang),” kata seorang lagi pembuli. Seorang lagi pelajar itu kemudian bertanyakan mengapa rambut mangsa tidak berwarna perang. “Kenapa rambut kau tak perang, kalau perang masuk Facebook (FB),” kata pembuli sambil memegang gunting dan menarik rambut mangsa.
Berdasarkan rakaman itu, pembuli pada mulanya menyelak baju dan seluar sukan dipakai mangsa seterusnya menarik rambut pelajar yang berusia 14 tahun itu. Kumpulan pembuli terdiri daripada pelajar perempuan berusia 15 dan 16 tahun itu turut menekup hidung mangsa, memukul serta menendang mangsa.
Apabila melihat keadaan mangsa lemah, seorang daripada pembuli memaksa mangsa mencium kasut serta stoking dipakainya sambil menyatakan ‘minta maaf kalau stoking aku bau bangkai’. Pembuli kemudian meletakkan kaki di atas kepala mangsa sebelum menyumbat stoking ke dalam mulutnya. Selepas puas mempermainkan mangsa, kumpulan pembuli kemudian menggunting rambut pelajar itu dengan alasan ia tidak kemas.
Pembuli kemudian mengelap kasut masing-masing dengan stoking sebelum ia dilap pada muka mangsa. “Sekian terima kasih,” kata seorang daripada pembuli selepas memakaikan tudung mangsa sebelum rakaman terbabit dihentikan. Jurucakap sekolah itu ketika dihubungi mengatakan kumpulan pembuli itu sudah dihadapkan ke mahkamah dan dijatuhi hukuman.



Comments

  1. semakin berani budak sekolah sekarang ni, lelaki dan perempuan dah tak banyak bezanya.

    ReplyDelete
  2. Cikgu dah hilang power. Rotan dah takda kuasa. Dulu mak ayah jumpa cikgu suruh rotan anak kalau degil. Last2 ramai jadi manusia.

    Sekarang cikgu rotan anak murid, amak ayah tak terima.

    Tapi pada masa yang sama, cikgu sekarang tak macam cikgu dulu.

    Kursus cikgu ni untuk kes lelong. Kerjaya cikgu sudah tidak dipandang tinggi oleh masyarakat seperti dulu.

    Zaman sudah berubah,

    ReplyDelete
  3. eyyyyy sy lak emosi membaca. padan muka kena punish. they deserve worse than that!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat