‘Pujuk’ Sungai Guna ‘Wang Neraka’ Bernilai 3 juta

Operasi mengapungkan bangkai bot ekspres Kawan Mas yang karam di Tanjung Giam, Bungan di Balaga, yang masuk hari kesembilan semalam, turut menggunakan khidmat tiga sami Buddha yang diterbangkan dari Thailand untuk memujuk semangat sungai.

Ketiga-tiga sami berkenaan tiba ke lokasi kejadian Isnin lalu bersama ‘wang neraka’ bernilai 3 juta bagi melakukan upacara spritual sebagai alternatif melancarkan usaha mengapungkan bot ekspres yang karam pada 28 Mei lalu itu. 

Khidmat sami Phra Maha Songsak, 69, Phra Maha Lamphua, 44, dan Phra Maha Precha, 41, dari, Bangkok, Thailand itu yang juga bomoh hujan juga digunakan untuk membuat upacara bagi membolehkan paras air surut agar memudahkan operasi mencari dan menyelamat dua lagi mangsa Roslin Jati, 34, dan Maurice Ajan, 22, yang dilaporkan hilang dalam tragedi itu.

Upacara bermula pada jam 11 pagi yang diketuai Songsak itu bertujuan meminta bantuan Tuhan Sungai dan Bukit untuk membantu memudahkan bot malang itu diapungkan.

Foto
BOMOH Siam yang diterbangkan dari Thailand melakukan persiapan bagi upacara memujuk semangat sungai.

Dalam pada itu, paras air surut sejak malam kelmarin berikutan empangan Bakun ditutup selain tiada hujan di Belaga membolehkan operasi mengesan kedudukan bot untuk memasang pelampung.

1. Rahsia Jutawan Ternama 
2. Pekerja Dirumah Diperlukan      
3. Cara Buat Duit Dengan Says   
4. Cara Buat Duit Dengan Gushad 

5. Cara Buat Duit Dengan Youtube 
6. Cara Buat Duit Dengan Google Adsense     
7. Teknik Menjana Pendapatan 5 Angka Sebulan 

Source

Comments

  1. sampai kena buat mcm ni yer, mcm2lah

    ReplyDelete
  2. Tulah KA..usaha dan ikhtiarkan..walau dengan cara apa sekalipun..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat