Breaking News

Tuesday, July 2, 2013

Azan Bakal berkumandang di Televisyen Britain ketika Ramadan

Televisyen Britain siar azan ketika Ramadan  
Masjid East London antara tempat ramai orang Islam berkunjung ketika puasa. - Foto AGENSI

Kalau sebelum ini Blog santai telah berkongsi satu berita gembira tentang kebarangkalian Agama Islam bakal menjadi agama masa depan di England, kali ini kita ada satu lagi berita gembira apabila sebuah Stesen televisyen Britain, Channel 4 telah mengumumkan langkah untuk menyiarkan azan subuh sepanjang Ramadan bermula pada 9 Julai 2013. 

Alhamdulillah pengumuman tersebut dibuat sebagai reaksi positif terhadap laporan Islam Di Jangka Tawan Britain yang menyatakan hampir separuh daripada penduduk di Britain yang berumur 25 tahun ke bawah adalah berugama Islam. Walaupun ada yang mengkritik, ramai yang memuji langkah tersebut.

P/s: Di Malaysia pun tak semua TV nak siar azan kan..

15 comments:

  1. alhamdulillah ^_^ mmg ptt un sbb ada y beragama islam kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's why aisya..at least they respect the minority

      Delete
  2. betoi 2 kak..bk sokong sgt2.xsmua tv kat malaysia nk siarkan azan.rasa mcm kecil je islam kat malaysia ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Iman...walhal 50% penduduk beragama islamkan..

      Delete
  3. alhamdulilah...memang patut langkah itu

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah, semoga sinar Islam terus bekembang di Eropah

    ReplyDelete
  5. tak semua heeee itu amat mengecewakan..padahal kita duduk kt msai..gerrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Suri..Islam terpinggir di negara sendiri..yang umat islam lebih daripada 50%..camne tu?

      Delete
  6. alhamdulillah..semoga Islam terus berkembang di sana...

    ReplyDelete

Designed By