Nyaris "Di Bunuh" kerana disangka mati

 Mistakes: A federal report found that hospital officials didn't perform enough tests to accurately access if Burns was brain dead
 Bersedia untuk pembedahan organ

Seorang wanita yang di masukkan ke Hospital St Joseph di tengah New York, kerana koma, nyaris-nyaris "di bunuh" kerana di sangka mati. Beliau bernasib baik kerana membuka matanya, ketika sekumpulan doktor di Hospital St Joseph di tengah New York bersiap sedia memulakan proses pembedahan untuk mengambil organ beliau yang disangka sudah "meninggal dunia".

Colleen S Burns dari Syracuse Utara, New York, 41, dimasukkan ke hospital itu  selepas koma akibat mengambil ubat secara berlebihan. Kegagalan dan kecuaian pihak Hospital yang tidak melakukan ujian mencukupi bagi memastikan dia masih hidup, termasuk menjalankan imbasan otak dengan sempurna,  menyebabkan mereka percaya otak Colleen sudah tidak berfungsi dan mengisytiharkannya mati. Hakikatnya pengambilan ubat secara berlebihan itu hanya menyebabkan dia koma. 

p/s: Mungkin kes macam ni banyak terjadikan..tapi inilah risiko pesakit koma, mungkin diiystiharkan mati, biarpun masih hidup

Comments

  1. nasib baik bukak mata...agaknya byk kes2 macam ni...kita je x tau...hidup2 kena potong...eeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah noe..bahaya sebenarnya kalau doktor tu tak be careful..

      Delete
  2. Tidak mustahil ianya terjadi di sini, mungkin ada yg di bedah atau di tanam hidup2. Tapi jika itulah ketentuan ajalnya, jika tidak jadilah kes spt diatas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan BM..rasanya kes ni mungkin berlaku kat tempat lain jugakkan..

      Delete
  3. alamak seriua nyer KA baca !

    ReplyDelete
  4. isk...nak ambil organ lah pula...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. memang seram maria..bayangkan kalau betul-betul terjadikan..tak ke naya

      Delete
  6. Ajal belum sampaikan Raudzah

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat