Breaking News

Thursday, July 4, 2013

Pelik: Kahwin dengan jambatan

 Woman marries bridge
 Jambatan Le Pont du Diable

Tertarik dengan getaran yang ada pada jambatan Le Pont du Diable di Paris yang berusia 600 tahun, Jodi Rose, seorang seniman Australia telah membuat keputusan aneh untuk mengahwini Jambatan tersebut pada 17 Jun lalu dalam majlis tertutup yang dihadiri hanya 14 orang tetamu termasuk Datuk Bandar Saint-Jean-de-Fos.

Foto 
JODI bersama ‘pasangan hidup’ pilihannya.

Walaupun perkahwinan itu tidak diiktiraf menurut undang-undang Perancis, Jodi yang mengenakan pakaian tradisional dengan baju panjang putih dan membawa sejambak bunga, pada hari perkahwinan tersebut berkata, perkahwinan tersebut tetap bermakna baginya dan menganggap mereka sama seperti pasangan suami isteri yang lain.

 Jodi Rose marries bridge
Percaya dengan "Perkahwinannya"

Menurut Jodi jambatan itu memiliki ciri suami yang diidamkannya - kukuh, dapat dipercayai, sensasi, baik dan segak. Arus berpusar sungai yang mengalir di bawah tubuh jambatan, adalah saksi kepada kasih sayang mereka.


16 comments:

  1. Unik sampai mengarut tak masuk akal...
    Kesian...inilah kesannya hidup tanpa pedoman dan kepercayaan.

    ReplyDelete
  2. kalau dia kawin tak der anak ler...sedih2

    ReplyDelete
  3. ada jugak orng macam ni yer ... di barat semuanyer ada yer !

    ReplyDelete
  4. macam2 perangai manusia..suka hati la..nk kahwin ngan pokok pun boleh...hehehe

    ReplyDelete
  5. kawin ngan teddybear la. belon la. ada masalah sampai tak boleh nak kawin ngan orang kot :D

    ReplyDelete
  6. gila ka apa? masuk tnjg rambutan nak? hehehe

    ReplyDelete
  7. isk...pelik eh.....memang ada something kot minah tu..huhu

    ReplyDelete
  8. agak2 kahwin mcm ni kira nafsu songsang x.haha

    ReplyDelete
  9. adeh mmg pelik la..ada jg org mcm ni hehe

    ReplyDelete
  10. macam2 la dorang ni..kadang macam tak masuk akal.

    ReplyDelete
  11. ekhh... apa ke pelik bebenor tuuu.. hahahhaxD adoyai~ >.< sama2lah kita muhasabah diri dengn pci tu.. ;)

    ReplyDelete
  12. Jewm ! xkelia ! tauk parit ! semua da .. bleh pulak jdi lagu tue -,-

    ReplyDelete
  13. Tah pape ...rugi le pompuan ni hehe...tak dapat nafkah!

    ReplyDelete

Designed By