Breaking News

Monday, August 19, 2013

Pelik Tapi Benar: Sauna Atas Jalanraya

Man Creates his Own DIY Sauna on Streets of Jilin
Sauna Atas Jalanraya

Pelik Tapi Benar: Sauna Atas Jalanraya

Pelik tapi benar. Itulah kisahnya apabila seorang lelaki di China cuba mengambil peluang merasai nikmat "Sauna" di atas Jalanraya akibat daripada cuaca panas yang agak extreme yang melanda China recently. 

Pada suhu antara 22 -30 , beliau dilihat membungkus dirinya di dalam sebuah beg plastik lalu berbaring di atas jalan di tepi Sungai Songhua di Jilin, China. Lelaki itu pada mulanya membersihkan dirinya di sungai tersebut sebelum memasukkan dirinya ke dalam sebuah beg plastik bersaiz manusia yang dibawa bersama. 

Yang pasti perlakuan pelik beliau berjaya menarik ramai penonton. Tapi sesuatu yang menggusarkan mereka ialah apa akan jadi pada lelaki tersebut kerana, terdapat beberapa laporan sebelum ini, yang menyatakan ramai penduduk di China yang mengambil kesempatan menggoreng telur dan udang diatas jalan raya kerana cuaca panas yang terik mampu memanaskan kuali. Tak perlu api..tak caya, tengok gambar ni...

http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2013/8/2/1375430830482/02cece21-7ab8-4412-8326-043de9f88023-620x413.jpeg
Hmmm...So boleh bayangkan tak apa akan jadi kat "Pakcik Sauna" ni? Masak pakcik ni nanti!!!!

16 comments:

  1. erkss boleh pulak dia bersauna kat atas jalan raya, itu namanya terlebih kreatif tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exactly Farah..mana ada orang buat macam pak cik ni..sure creative giler...

      Delete
  2. Panasnye...Pak cik tu dah jadi daging panggang kot...hehe

    ReplyDelete
  3. Haha.. xDe keje... Tapi jimat gak kan.. Heee

    ReplyDelete
  4. confirm sihat pak cik tu.. jngn pengsan je sudah, nnti jadi daging salai free je.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap-harap taklah kan Khir...kesian dia nak juga rasa sauna ni macammana..

      Delete
  5. Hehe....keringlah uncle tu...dahlah kurus

    ReplyDelete
  6. jimat sangat pak cik ni..hahah :)

    ReplyDelete
  7. cuaca kita lagi panas daripada tu kan?? hurm, boleh lah sauna. jimat.hahaha

    ReplyDelete
  8. kuasa Allah bersyukur dg apa ada..klu tak der panas pun tka blh gak heee

    ReplyDelete
  9. pelik nyer tapi ada juga yng buat yer

    ReplyDelete

Designed By