Breaking News

Sunday, August 25, 2013

Senarai 10 Athlete Dengan Pendapatan Tertinggi Di Dunia 2013

Forbes Megazine dah keluarkan list terbaru athlete berpendapatan paling tinggi di dunia bagi tahun 2013. Tigerwood menerajui senarai dengan Pendapatan Tertinggi sebanyak $78.1 berbanding tempat ketiga pada tahun 2012. Beckham dan  Ronaldo juga masih kekal dalam list. Manakala my favorite player, Messi dah join the top 10 berbanding no 11 tahun 2012. Congratulation Guys..

Senarai 10 Athlete Dengan Pendapatan Tertinggi Di dunia 2013
 
 1. Tiger Woods Golf : $78.1 M Gaji: $13.1 M End: $65 M
 
 2. Roger Federer Tenis: $71.5 M Gaji: $6.5 M End $65 M
 
 3. Kobe Bryant Bola Keranjang: $61.9 M Gaji: $27.9 M End: $34 M
 
 4. LeBron James Bola Keranjang: $59.8 M Gaji: $17.8 M End: $42 M
 
 5. Drew Brees AS Football: $51 M Gaji: $40 M End: $11 M
 
 6. Aaron Rodgers AS Football: $49 M Gaji: $43 M End: $6 M
 
 7. Phil Mickelson Golf: $48.7 M Gaji: $4.7 M End: $44 M
  
8. David Beckham Bolasepak: $47.2 M Gaji: $5.2 M End: $42 M
 
 9. Cristiano Ronaldo Bolasepak: $44 M Gaji: $23 M End: $21 M
 

9 comments:

  1. dengan bersukan pun boleh jadi kaya.. :D

    ReplyDelete
  2. sy punya pla kan kalo anak kurg mnt akademik nak asuh dorg dgn sukan huhuhu

    ReplyDelete
  3. Emmm,.... bilalah boleh nak jadi sport woman ni hehe

    ReplyDelete
  4. Dah tak main bola sgt pun masih top 10, dasat juga Beckam nih!
    RF yg kurang menang tu pun masih tempat kedua. Bila Dato LCW nak masuk senarai...huhu

    ReplyDelete
  5. Pendapatan yg terendah dlm list tu pun masih ttp tinggi.. :)

    ReplyDelete
  6. bersukan je pn boleh jadi kaya kan..

    ReplyDelete
  7. beckham ada lg rupanya =) tp kalau nk ikut prestasi dah xberapa ok

    ReplyDelete
  8. berbaloilah dgn ape yg mereka sumbangkan..

    ReplyDelete

Designed By