Beban Kenaikan Harga Minyak Hanya Untuk Orang Kaya Aje ?

http://blog.e-kereta.com/wp-content/uploads/2011/08/fuel_petrol_image.jpg  
RON 95 @ 2.10 Seliter

Inilah Kesan Apabila Harga Minyak Naik

Kenaikan harga yang diumumkan semalam mendapat pelbagai respon dari rakyat Malaysia. Ada yang positif ada yang negatif. Dan ada jugak yang cukup sinikal bila berkata, Ala 20 sen aje. Bukan banyak pun. Hmm.. Tapi sebenarnya dia mungkin lupa 20 sen tu untuk satu liter kalau dah Full Tank inilah hasilnya:

 
Kesan Kenaikan Harga Minyak 

Pada yang guna Proton Saga, kesan kenaikan minyak adalah paling minimal. Dan Alhamdulillah My Honda City still among the best. Tak jauh beza dengan Proton Saga. Dan cerita pasal kereta & minyak ni, sebenarnya kita agak pelik bila ada MP yang bagi Respon Macam Kat Bawah Ni bila ada yang pertikai kenaikan harga minyak. Hmmm..Biar Betul!!!!


Tweet Dari MP Kinabatangan

Sebenarnya di Malaysia ni kereta adalah keperluan. So tak ada isu hanya orang kaya/berkemampuan aje yang beli kereta. Dan yang pasti setiap keluarga tak kira dibandar atau di kampung, akan ada satu kereta walaupun kancil. Dan mereka-mereka still kena isi minyak. So semua orang akan merasa beban dia. Perbezaannya mungkin ada yang merasa kesan yang lebih dan ada yang minimal.

Comments

  1. nasib baik aiza guna kereta viva je..

    ReplyDelete
  2. isu ni paling hangat sekarang kan sis?

    ReplyDelete
  3. sakit pulak hati kita baca komen MP ni. Jaga hati dan perasan rakyat.

    ReplyDelete
  4. Hehee.. kelakar lah statement Bung tu. Mcm main2 je dia :D. Soal kereta satu hal.. masalah yg x nampak ialah ttg orang2 yg menanggung kos generator. Beroperasi 24 jam pakai petrol pulak tu.. Pada sy, soal minyak naik boleh diterimalah.. dah nk naik, nk mcmmner.. tp statement2 mcm tu lah contoh yg x elok. Sakit je jiwa org dengar.. apa pun thanks sharing info ni ye :)

    ReplyDelete
  5. Tetap ada kesannya walau pun mereka tak de kereta. Sebab lepas ni barang lain mesti naik punya

    ReplyDelete
  6. Kalau isi banyak mesti terasa. Mesti ada perbezaannya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat