Breaking News

Wednesday, September 4, 2013

Motivasi Pagi : 4 Soalan Di Padang Mahsyar

Motivasi Pagi : 4 Soalan Di Padang Mahsyar

Salam untuk semua pembaca Blog Santai,


Source: Google

Setiap kita yang dilahirkan ke dunia ini dibekalkan dengan tanggungjawab yang harus dilaksanakan yang pastinya akan disoal di akhirat kelak sebelum kita dimasukkan ke Syurga atau Neraka:
Dari Abi Barzah al-Aslami, r.a, dari Nabi s.a.w, sabdanya : Tidak berganjak kedua kaki seseorang dari tempat berdirinya di mahkamah Tuhan pada hari kiamat sehingga ia disoal tentang umurnya pada perkara apakah ia dihabiskan dan tentang ilmunya untuk apakah ia gunakan dan tentang harta bendanya dari manakah ia dapati dan pada perkara apakah ia belanjakan dan juga tentang tubuh badannya pada perkara apakah ia susutkan kemudaan dan kecergasannya?''
Semoga kita tidak mensia-siakan usia yang ada. Mari kita sama-sama beramal dengan mengerjakan segala yang disuruh dan menjauhi segala yang dilarang Allah. Semoga ia menjadi bekal yang sempurna di Sana nanti.

10 comments:

  1. Alhamdullilah.... perkongsian ilmu yang menarik. Kadangkala kita terlupa dan perlukan peringatan. Insyaalah... semuanya akan baik2 saja. amin

    ReplyDelete
  2. In Shaa Allah.. peringatan yg baik utk setiap insan. Semoga kehidupan kita semua sentiasa hidup diatas landasan yg dapat menuju kepadaNya.. amin.

    ReplyDelete
  3. Saling mengingati...itulah tugas kita, semoga kita tidak lupa

    ReplyDelete
  4. thanks share nie. renungan dan peringatan tuk diri nad

    ReplyDelete
  5. Moga kita sentiasa diberikan peringatan oleh Allah utk menggunakan jasad yg dipinjamkan ini dengan sebaik baiknya

    ReplyDelete
  6. Amin =) harap mcm 2lh..smoga umur sy ni xdihabiskn dgn perkara yg sia2..

    ReplyDelete
  7. Takut bila membaca entri ni. Moga segala alaman saya diberkati.

    ReplyDelete

Designed By