Breaking News

Friday, October 25, 2013

BAJET 2014 : Apa Yang Menarik?

Bajet 2014

BAJET 2014 : Apa Yang Menarik?


BAJET 2014: BR1M 3.0 buat isi rumah RM3k sebulan naik RM500 kpd RM650 dan bujang 21 ke atas, pendapatan kurang RM2k sebulan akan dapat RM300 

BAJET 2014:  BR1M 3.0 diperluas kepada isi rumah berpendapatan bulanan antara RM3,000 - RM4,000 dengan nilai bantuan RM450

BAJET 2014: Selain bonus setengah bulan kepada penjawat awam dgn bayaran minimum RM500, bayaran khas kewangan RM250 juga akan diberi kepada pesara.  Bayaran bonus dan bantuan khas kewangan ini akan dibayar pada awal Januari 2014.

BAJET 2014: Bantuan yuran taska RM250 sebulan kepada ibu bapa berpendapatan bawah RM900. 

BAJET 2014: Caruman Insuran Takaful Berkelompok Rakyat 1Malaysia atau i-BR1M bernilai RM50 diberi kepada semua penerima isi rumah BR1M 3.0  

***** BAJET 2014: Tiada kenaikan dalam harga minyak setakat ini. 

BAJET 2014 : Apa Yang Kurang Menarik?


BAJET 2014: GST akan berkuatkuasa mulai 1 April 2015 & kadar yg ditetapkan ialah 6%.

BAJET 2014: Susbidi gula sebanyak 34 sen dimansuhkan berkuatkuasa esok (26 Oktober)


20 comments:

  1. Nice sharing.. terbaik.. :-) Alhamdulillah masih tergolong dalam golongan masih boleh menerima BR1M..

    ReplyDelete
  2. suka sgt gula x de subsidi ... jadi masing2 berjimat guna gula ... selamat drp diabetis

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi diabetes bukan hanya disebabkan gula tau vee...hati-hati ya...

      Delete
  3. tp rasamcm kne dftr bru sbb diorg trus bank in plak kali.

    *dari sumber 50/50 dpercayai :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brtul tu MG..sapa-sapa yang layak akan di bank in terus ke account. tak perlu voucher lagi..

      Delete
  4. Bajet 2014...Tiada yg menarik, tapi semuanya menaik...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat camno BM...kita semua ni timun aje..he..he

      Delete
  5. Thanks sharing Raudzah.. td mmg x de mood btul nk tengok & nak tau.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taruma ya khir..kesian rakyat Malaysia kan..

      Delete
  6. Takde yg menarik la.. huhu.. thanks sharing^^

    ReplyDelete
  7. gula naik tetapi penyakit berkaitan gula akan turun..bagus!

    p/s: Entri terkini saya bertajuk- 3 Tabiat Hebat Blogger

    ReplyDelete
  8. ok lah tu... syukur dgn apa yg ada...

    ReplyDelete
  9. moga2 kali ni dapat la jaga merasa BR1M..hu3

    ReplyDelete
  10. Ada positif dan sedikit negatifnya kot.

    ReplyDelete

Designed By