Breaking News

Wednesday, October 23, 2013

Bakar Anak Hidup-Hidup Gara-Gara Tak Puas Hati

 
Di Bakar Hidup-Hidup

Bakar Anak Hidup-Hidup Kerana Tunang


Gara-gara tak puas hati, seorang bapa sanggup membakar anak perempuannya hidup-hidup hingga mati. Kejadian ngeri ini berlaku di Yaman.

Berdasarkan siasatan, lelaki berusia 35 tahun itu, bertindak kejam ke atas anak perempuan beliau yang berusia 15 tahun kerana kerana mempercayai anaknya bertemu dengan tunang beliau sebelum hari perkahwinan mereka.

So sad. Tapi tindakan membunuh anak perempuan, isteri atau saudara perempuan yang dianggap mencemarkan maruah keluarga masih banyak diamalkan oleh kebanyakan rakyat miskin di negara semenanjung Arab. Pada mereka itu adalah amalan biasa. Diskriminasi Jahiliyah..


Source

21 comments:

  1. MasyaAllah...buta hati la tuh. Sanggup lakukan hal mcm tuh. Kejam sungguh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buta hati dan jiwa rosak...dah tak ada perasaan lagi wan..

      Delete
  2. nauzubillahminzalik.. semoga ayah yg kejam tu mendapat balasan yg setimpal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak faham macammana dia orang sanggup buat macam tukan Lieya..

      Delete
  3. Nasib baik gambar error loading. Kejamnya...layak ke di panggil manusia ni!

    ReplyDelete
  4. ish.. mcm ni punya org pun ada..

    ReplyDelete
  5. kejamnya.. memang kembali ke zaman jahiliyah macam ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Aiza..memang zaman jahiliyah sebijik..

      Delete
  6. astaghfirullah..kejamnya bakar anak sendiri

    ReplyDelete
  7. Kejam betul bapanya tu..astagfirullah..

    ReplyDelete
  8. subhanallah..lg kejam ni, tersiksa ank tu =(

    ReplyDelete
  9. Pasti bapanya lebih menyayangi masyarakat sekeliling berbanding anak, darah dagingnya sendiri, yg kononnya, atas nama maruah, apa pula jadi dengan maruah dan tanggungjawabnya sebagai seorang BAPA?

    ReplyDelete

Designed By