Breaking News

Thursday, October 24, 2013

Doa Pelindung Diri

Salam Motivasi Untuk Semua Pembaca Blog Santai,

Thumb 9364 
Jenayah DiMana-Mana

Doa Pelindung Diri


Kisah Motivasi Pagi yang kita nak kongsi hari ini adalah mengenai Doa Pelindung Diri. Setiap hari kita disajikan dengan pelbagai cerita-cerita ngeri yang mungkin suatu ketika dulu kita tidak pernah terfikir akan berlaku di negara kita. Kisah tembakan rambang contohnya bukan lagi sesuatu yang luarbiasa. Almost setiap hari ada kes-kes tembakan yang melibatkan manusia-manusia yang tidak berdosa. Begitu juga kes-kes pembunuhan seperti yang berlaku di Stesen LRT Gombak. Dalam masa 40 minit empat nyawa melayang. Dan yang pasti, si pembunuh ada disekeliling kita. Phsicallynya kelihatan baik, tapi mentallynya parah.

Sebagai manusia kita tidak tahu apa yang bakal berlaku. Namun kita boleh memohon doa dari ALLAH semoga kita dilindungi dari segala malapetaka. Inilah antara doa yang kita semua boleh amalkan untuk perlindungan diri. 

Doa Pelindung Diri (Source)

Riwayat Ar-Tirmidzi & Abu Daud. "Sesiapa yang pada waktu pagi dan petang membaca doa ini sebanyak tiga kali, maka ia tidak akan ditimpa keburukan pada hari itu."

Doa Pelindung Diri (Source)

Bacalah doa ini setiap kali keluar rumah. In Shaa Allah kita akan terpelihara dari pandangan mereka yang berniat jahat.

Jom kita sama-sama kita amalkan doa-doa yang diatas, semoga dilindungi daripada segala bala dan malapetaka. In Shaa Allah.

8 comments:

  1. Subhanallah.. t kasih diatas perkongsian dihari yang mulia ini.. semoga bersama semua beroleh berkat & perlindungannya.. amin. Salam Jumaat Raudzah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are most welcome Khir..Salam Jumaat to you tooo...

      Delete
    2. minx dijauhkan la semua ni ya allah.lindungila sahabat ku ini jua ;)

      Delete
  2. Salam Raudzah.. memang sekarang ini ada saja berita yang mengerikan, di daerah Nurul ni last sunday contohnya, seorang warga asing dibunuh dengan kejam, tangan kiri kanan dan kaki kiri kanan dipotong trmasuklah leher oleh 4 org warga asing yg lainnya dihadapan orang ramai(kawasan bandar), hanya disebabkan seorang wanita. Tak keluar berita pun mungkin disebabkan tidak melibatkan local, dan kwsn bandar itu tak sampai pun 1km dari rumah Nurul.. kebanjiran warga asing yg pelbagai bangsa disini memang mengundang seribu satu perasaan tidak selamat.. harap yg berwajib dapat menjalankan tugas dengan lebih ikhlas.

    ReplyDelete
  3. tu la kan . macam2 benda yang dah berlaku kat negara kita. nampak nya malaysia dah x aman macam dulu lagii ... tq raudzah sebab kongsi doa di atas. ^_^

    ReplyDelete
  4. thanks sharing akak..semoga kita semua dilindungi..

    ReplyDelete
  5. terima kasih yer sis...amat membantu..

    ReplyDelete
  6. terima kasih berkongsi doa ini.. sama-sama kita amalkan..

    ReplyDelete

Designed By