Skip to main content

Kalimah Allah Di Bumbung Tokong Akan Dihapuskan

Kalimah Allah Di Bumbung Tokong

Kalimah Allah Terhasil Dari Cahaya


Kalimah Allah yang muncul di bumbung Tokong Akibat Pantulan Cahaya akan dihapuskan. Itulah antara keputusan yang dibuat oleh Adun Linggi, Abd Rahman Mohd Redza. Beliau yang mengunjungi kawasan tersebut mengesahkan kalimah tersebut terhasil daripada imbasan pencahayaan dari tiang lampu berhampiran tokong tersebut. 

Kalimah Allah Akan Di Hapuskan


Menurut beliau, pihaknya akan berbincang dengan pihak pengurusan rumah ibadah itu cara untuk mengelakkan kalimah ALLAH SWT di hadapan tokong tersebut terus kelihatan. Kemungkinan besar bumbung tersebut akan dicat warna hitam. Walaubagaimanapun ianya  masih di peringkat perbincangan. Ianya hanyalah salah satu cara untuk menghilangkan pantulan kalimah ALLAH SWT terbabit.

p/s: Terasa sayu apabila membaca Artikle ni coz kita rasa ayatnya terlalu berat. In the first place kita tau kejadian ini berlaku dengan izin Allah. Tak mungkin after 100 years tiba-tiba Kalimah Tersebut munculkan. It must be a reason yang kita sendiri tak tau. Dan sekarang kita tau ramai yang di luar sana sedang berfikir bagaimana untuk menghapuskan Kalimah tersebut. You all tak rasa sesuatu ke?

Comments

  1. kuasa Allah itu maha hebat,.mungkin ada sesuatu yang ingin ditunjukkan..

    ReplyDelete
  2. Kenapa perlu dihapuskan?? tak faham..

    ReplyDelete
  3. Suah juga kan, klu x dihapuskan ada yg menganggap spt menghina.. klu dihapuskan seolah2 menutup kebenaran yg timbul secara semulajadi.. mungkin sbg satu peringatan atau penggilan dakwah.. wallahualam.. Dia yg Maha Mengetahui..

    ReplyDelete
  4. i think they should hilangkan..

    ReplyDelete
  5. agak sesuatu jugalah kalau nak cakap...

    ReplyDelete
  6. Sebenarnya saya pun tak faham kenapa kalimah Allah tu perlu dihapuskan sebab khabarnya itu terjadi secara semula jadi kan ? ._.

    ReplyDelete
  7. hanya Allah yang tahu kebenarannya..

    ReplyDelete
  8. hanya yang lebih arif dan dalam ilmu agamanya layak membicarakannya. Jgn sampai menggugat akidah kita...Allah Maha Besar lagi Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  9. Kalau tak hilangkan, ia muncul pada tempat yang tak sesuai dan kalau dihilangkan, ia juga macam ntah ea... susah plak nk cakap.. Allah maha mengetahui.

    ReplyDelete
  10. Hebat allah maha menguasai

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat