Saman AES Akan Di Pulangkan Semula?


Saman AES

Saman AES Akan Di Pulangkan Semula?


Saman AES akan di pulangkan semula? Kalau benar bagai dikata pastinya ini merupakan berita baik kepada pembayar-pembayar saman AES sebelum 18 Septembar 2013.

Bayar Semua Atau Bayar Separuh


But don't get too excited yet ya, coz ini hanya salah satu cadangan yang akan dibentangkan ke kabinet sebagai sebahagian daripada penyelesaian saman tertunggak AES. Ada dua pilihan yang bakal dibentangkan iaitu, bayar semua atau bayar separuh. Jika kabinet meluluskan bayar semua so the chances nak dapat balik saman tu tak adalah, tapi kalau kabinet meluluskan hanya bayar separuh, ini bermakna mereka-mereka yang telah membuat pembayaran sebelum 18 September akan dapat balik duit you all. Oklah tu kan.

Batal Saman


Actually Ada satu lagi pilihan yang ada iaitu semua saman tertunggak menerusi Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dikeluarkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kepada pemilik kenderaan sebelum 18 September lalu, akan dibatalkan terus  sekiranya dipersetujui Jemaah Menteri.

p/s: Di antara ketiga pilihan, kita rasa yang ketiga adalah paling unlikely. Whatever it is, kita tunggu ajelah keputusan dia awal minggu depan ya. Tapi jangan pula bila saman tu dah di batalkan, atau di pulangkan semula nanti, ada saman baru menanti. Memang tak berbaloi. Hati-hati semua.

Comments

  1. harap-harap di tarik balik...kepada pengguna jalan raya,berhati-hatilah ye dengan pemanduan...kita sama-sama menjaga tatasusila pemanduan kita...insyallah,kemalangan akan berkurangan..

    ReplyDelete
  2. yer betul, berhati-hati.. elakkan kemalangan yang meragut nyawa, sebab tu bagusnya ada AES ni, orang kita bawa kereta berhati-hati...

    ReplyDelete
  3. kalau dapat gua amat suka hati erk hee...taklah ada wang sikit nak cover masa sesak nanti

    ReplyDelete
  4. jangan sampai kena saman balik ya hihi

    ReplyDelete
  5. Kalau buat salah mmg kna saman... jadi kalau tak nk kena saman, jgn buat salah.. jgn jadi pengguna yg pntingkn diri.. pkirkn kpntingn bersma..

    ReplyDelete
  6. ha3..cam ada udang sbalik mee je =) bca boleh..nk pcaya tu 50-50 la..faham sgt permainan cmni..rsanya aes ni ptt dihapuskn je..bnyk hbis duit je..

    ReplyDelete
  7. Tak mungkin lah...
    Saman tetap bukan jalan penyelesaian terbaik!

    ReplyDelete
  8. aiza setuju dengan fais-ska.. harap pihak yang berkenaan mengkaji secara terperinci..

    ReplyDelete
  9. tak boleh ka kalo mansuh kan terus ?

    ReplyDelete
  10. hm.. kan dah membazir. pasang benda tu je pun dh berapa juta.

    lepas tu surh bayar, then bayar balik. dah macam main ping pong. haha

    ReplyDelete
  11. hehehehehe...ikut peraturan lebih mudah..heheheh..

    ReplyDelete
  12. apa2 pun kena patuhi peraturan jalan raya kan raudzah

    ReplyDelete
  13. Skrng ni klu kluar lunch di sekitar kl, makin ramai polis trafik cari saman sana sini.. rasa susah nk batalkan saman tu huhu.. :D

    ReplyDelete
  14. kalau takut nak kena saman..jangan buat kesalahan

    ReplyDelete
  15. Ade member kena saman AES kt KL, tp pada hari tu die sebenarnye kat Penang.. camna tu?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat