Breaking News

Saturday, November 2, 2013

Patung Tanpa Kaki. Kenapa Perlu Buat Macam Ni?

Patung Tanpa Kaki!!!

Patung Tanpa Kaki


Patung Tanpa kaki dengan tulisan 'KAKI USTAZ' di gantung di pokok sebagai sebahagian daripada bahan kempen untuk PRK Dun Sungai Limau. Ya Allah..Kenapalah ada yang sanggup melakukan perbuatan terkutuk ni? Kemana perginya rasa hormat sesama manusia.

Sedih sangat bila terjadi perkara-perkara macam ni. Kerana politik manusia boleh hilang akal dan pertimbangan. Mungkin itulah sebabnya, ramai yang berpendapat bahawa politik itu kotor. Sebenarnya, bukan politik yang kotor tapi hati manusia yang kotor. Sanggup melakukan perbuatan yang terkutuk dan keji untuk kepentingan diri masing-masing.

Siapa mereka yang melakukannya, dan apa tujuan mereka, kita tidak pasti? Sama-sama kita fikirkan dan simpan dalam hati. Jangan kita luahkan kerana ini hanya kemungkinan. Sebabnya, kita sendiri bukan saksi. Apa yang kita boleh lakukan hanyalah mendoakan supaya ALLAH menginsafkan mereka-mereka yang melakukannya.


22 comments:

  1. nak berkempen jangan smpai menghina org lain.. kan dah menjatuhkan krediabiliti sendri... huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Maria...Tak boleh bayangkan apa perasaan mereka bila buat benda-benda macam ni..seronok ke?

      Delete
    2. Bila nafsu yg menguasai diri macam ni la jadinya. Agama dah ditolak ketepi.

      Delete
  2. Politik itu memang hina bagi mereka yg tidak tahu berpolitik...
    Sebab itu politik dan agama tidak boleh di pisahkan.

    ReplyDelete
  3. Assalam
    Yang melakukannya itu tidak ada sensitiviti nampaknya. Sedih..

    ReplyDelete
  4. hmm..ada2 je berlaku bila nak pilihan raya..

    ReplyDelete
  5. Bila terlalu taksub dengan politik..

    ReplyDelete
  6. apa motif entahlah, akal pendek bg mereka yg bertindak sedemikian

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Harap-harap siapa yang melakukannya insafkan..kita ni manusia..perlu hormat dan jaga sensitiviti orang lain...

      Delete
  8. langsung tak hormat sensitiviti orang lain.. semoga individu berkenaan insaflah..

    ReplyDelete
  9. Siapalah yg smpi sanggup buat mcm tu.. semoga Allah bukakan hatinya agar sedar & insaf..

    ReplyDelete
  10. macam-macam lah diaorg nie...
    erhmm tak tahulah nak kata apa

    ReplyDelete

Designed By