Breaking News

Sunday, November 3, 2013

Pengawal Keselamatan Rompak Kedai Emas Ditangkap!!!

Big thumb db5b 
Rompakan Di Kedai Emas

Pengawal Keselamatan Rompak Kedai Emas Ditangkap!!!!


Pengawal keselamatan yang disyaki merompak kedai emas di Setapak, khamis lalu, telah ditahan di Lapangan Terbang Tambang Murah (LCCT), semalam. Syukur Alhamdulillah.

Lelaki yang dikenali sebagi "Hikman" berusia 27 tahun, pemegang IC palsu Malaysia adalah rakyat Filipina. Beliau di tahan bersama seorang lagi rakannya yang berusia 28 tahun yang juga rakyat Filipina serta pemegang IC palsu rakyat Malaysia. Kedua-duanya dalam perjalanan pulang ke Sabah.

Pengawal Keselamatan Warga Filipina!!!


Ramai sekali warga asing yang menjadi pemegang IC Palsu rakyat tempatan ya. Kalau Ardi Hamza, pengawal keselamatan yang terlibat dalam pembunuhan staff Ambank adalah warga negara Indonesia, yang ini pula warga Filipina. Entah berapa ramai lagi warga asing yang menjadi pemegang IC palsu rakyat tempatan di luar sana. 

Inilah isu sebenar yang perlu ditangani oleh pihak berwajib. Mencari dalang yang membekalkan IC-IC palsu ini. Khabarnya IC ini dijual pada harga RM200/300. Kalau 10 IC dikeluarkan satu hari, income mereka sudah ada RM2,000. Wah lumayan business nikan!!!!

So kepada pihak-pihak berwajib, berilah keutamaan kepada isu ini. Ianya adalah serius kerana ianya melibatkan nyawa dan keselamatan rakyat Malaysia. Kes ini tidak selesai dengan penangkapan dua penjenayah ini, kerana kita tidak tahu berapa ramai lagi penjenayah yang bergerak bebas di luar sana.

1. Rahsia Wanita 
2. Rahsia Yang Kita Semua Perlu Tau  
6. Amaran Untuk Rakyat Malaysia 
7. Ramai Yang Suka Buat Ni

13 comments:

  1. Puas hati dah tertangkap. Tunggu hukuman pulak.
    Tapi pengawal keselamatan untuk rompakan bank tu masih bebas.

    ReplyDelete
  2. Ya...Isu IC itu bagaikan di pandang sepi sahaja, walhal...itulah yg membawa bencana besar kepada negara dan keselamatan kita! Mungkin penjenayah bersama kita setiap hari...sungguh menakutkan!

    ReplyDelete
  3. ALhamdulillah... rasa selamat sikit lpas kna tgkap... bab IC tu, kejap je tu.. nnt de balik... mmg pelik betul kan.. bkn takat IC, lesen pun warga asing mudah nak dapat... huhu...

    ReplyDelete
  4. baguslah kalau dah kena tangkap. Risau bila semakin ramai warga asing memiliki IC palsu ni, macam-macam kes jenayah yang mereka lakukan

    ReplyDelete
  5. Macam mane lah boleh dapat ic palsu ni kan...maksudnye IC kite ni masih lg tak secure lagi dari dipalsukan.

    ReplyDelete
  6. dah jd satu trendlah pulak skang ni, mana2 je ada kes ic palsu yer

    ReplyDelete
  7. undang - undang kita masih ada kepincangan ...

    ReplyDelete
  8. the root cause is tuu yang buat IC palso. hmm..

    ReplyDelete
  9. yg geram tu semua beralamatkan sabah...

    ReplyDelete
  10. syukur kerana telah ditangkap.. takutnya kita semua dikelilingi oleh warga negara asing bekerja sebagai pengawal keselamatan yang memegang ic palsu..

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah.. syabas.. mmg kena cari sampai ke lubang cacing.. harap mahkamah dpt menjatuhkan hukuman yg setimpal pulak lepas ni..

    ReplyDelete

Designed By