Breaking News

Tuesday, November 5, 2013

Warga Asing Tinggal Di Malaysia Guna PR Orang Mati

PR Malaysia

Tinggal Di Malaysia Guna PR Orang Mati


Warga Asing Tinggal Di Malaysia Guna PR Orang Mati. Ini bukan cerita dongeng ya. Ini kisah benar yang berlaku pada seorang buruh binaan warga Indonesia yang telah bermastautin di negara ini sejak 24 tahun yang lalu menggunakan PR seorang rakannya yang telah meninggal dunia.

Beliau yang memasuki Malaysia pada tahun 1989 berjaya mendapat PR setahun kemudian melalui pembelian Kad PR rakannya yang telah meninggal dunia dengan harga RM250.00. Senangnya nak dapat PR Malaysia ya. Ini baru satu kes yang di kesan. Di luar sana mungkin ribuan lagi yang mempunyai PR palsu ya. 

Pastinya ini bukan berita baik buat semua warga Malaysia kan. Sebabnya Malaysia ni dah jadi macam "Lubuk" pengeluar dokumen-dokumen palsu pulak ya. IC Palsu, Lesen Palsu dan sekarang PR Palsu. Ada RM250-300, semua boleh dapat. Hebat.. 

14 comments:

  1. apa dah jadi tarak kerja lain le...orang kita jangan leka depa cepat buat kerja huu...

    ReplyDelete
  2. alahai lepas ni makin banyaklah jenayah dilakukan 'orang dah mati ni' kannn... manusia yang suka fikir duitt saja,kesannya pada masyarakat langsung tak fikir.

    ReplyDelete
  3. conform ada ja org dalam tu yg menjadi dalang

    ReplyDelete
  4. perkara ni perlu diambil serius dan pihak yang berkuasa patut ambil tindakan kepada mereka yang terlibat ni...

    ReplyDelete
  5. bahaya kalau di biar beretrusan...

    ReplyDelete
  6. inilah susahnya jika pihak penguatkuasa pun bersubahat dlm hal ni..

    ReplyDelete
  7. Macam mana nak benteras kan? Kalu tak kerana orang dalam gak yang wat mesti tak jadi punye...

    ReplyDelete
  8. memang dah banyak kes-kes macam ni kan..kalau tak ditangani dari sekarang..akan bertambahlah lagi banyak kes jenayah

    ReplyDelete
  9. Nama ajer canggih! IC canggih! Sistem canggih! Benda2 macam ni pun xboleh nak kawal! Oh Malaysiaku...

    ReplyDelete
  10. Hmm.. Kena bertindak sgra wahai pihak berkuasa.. Jenayah dah melata dh ni...

    ReplyDelete
  11. Keadaan yg dah buruk lagi memburukkan.. setakat teknologi canggih tp hari2 kena akal je dgn penjahat2.. susahlah mcm ni..

    ReplyDelete
  12. telefon pintar, kad pintar.. semuanya pintar.. tapi mengesan dokumen palsu tidak pintar pula..

    ReplyDelete

Designed By