Breaking News

Monday, December 23, 2013

3 Tips Untuk Hidup Gembira & Bahagia

http://i1068.photobucket.com/albums/u457/searchq7/asmiletakesbutamomentbutthememoryofitlastsforever_zps3109c864.jpg
Senyuman Membuatkan Jiwa Kita & Jiwa Mereka Yang Menerimanya Juga Turut 
Gembira & Bahagia

3 Tips Untuk Hidup Gembira & Bahagia


Semua orang ingin hidup gembira dan bahagia. Ada yang kata, hanya kekayaan dan kesenangan yang mampu memberikan kebahagiaan kepada mereka. Dan mereka berusaha ke arah tersebut, sehingga kadang-kadang mereka tidak ada masa untuk diri sendiri dan juga keluarga. 

Sebenarnya dalam kesibukan kita mengejar kesenangan dan kebahagiaan, kita mungkin terlupa sesuatu. Kita sebenarnya tidak perlu bersusah payah untuk membuatkan hati kita terasa senang dan bahagia. Tidak perlu modal yang besar. Hanya dengan sedikit senyuman manis yang ikhlas kita sebenarnya mampu untuk membahagiakan banyak jiwa. Jiwa kita dan juga jiwa mereka-mereka yang berada disekeliling kita. 

Kalau tak percaya you all boleh cuba 3 tips kat bawah ni. Tengok kesan dia kepada jiwa kita:

http://img.izismile.com/img/img2/20090520/life_07.jpg 
Gembirakan Sekurang-kurangnya 3 Orang Dengan Senyuman Manis kita setiap Hari!!!
 Useful life tips (30 pics) 
Berjalan Sekurang-Kurangnya 30 Minit Sehari. Sambil Berjalan Sambil Tersenyum!!!
 make yourself happier smiling
Belajar Untuk Senyum Dari Mata. Kesannya pasti Akan Lebih Terasa

Kesan senyuman bukan sahaja nampak diluaran, tapi juga dalamannya. Menurut satu kajian, orang yang tersenyum lebih kerap hidupnya lebih lama, i.e  sekitar 7 tahun lebih lama daripada orang kebanyakan. Senyuman juga mengurangkan tekanan yang membuatkan kita rasa gembira dan bahagia. Ianya juga menguatkan sistem jantung kita. Keep smiling Everyone!!!

16 comments:

  1. thanks for the tips..
    smoga kita sama2 boleh hidup dalam keadaan gembira dan bahagia selalu...

    ReplyDelete
  2. thanks for tips ^_^ akan cuba tersenyum walaupun tengah tension

    ReplyDelete
  3. senyum.... tak perlu kata apa-apa... :)

    ReplyDelete
  4. iya.... mama setuju dengan senyuman hati kita akan tenang, senyuman itu kan sedekah, tak perlu bayar pun..

    ReplyDelete
  5. senyuman tu yg penting.. senyum itu juga sedekah. hehe

    ReplyDelete
  6. Senyum..memang penting..salah satu terapi stress..

    ReplyDelete
  7. thanks 4 sharing the tips...insyallah akan terus diamalkan supaya hidupkita lebih gembira..hehe

    Regards,
    Strider-

    ReplyDelete
  8. senyum bukan saja utk kebahagiaan..tapi senyum tu kan satu sedekah..
    dapat pahala lagi ^____^

    ReplyDelete
  9. Berjalan sambil senyum tu kena tgk tempat jugak. kang tak pasal2 org pelik hehe

    ReplyDelete
  10. senyum pun buat muka awet muda tau..

    ReplyDelete
  11. Sy nk senyum & buat Raudzah tersenyum juga :) :) :) :) :) :) :) :) :)
    inti lagi sini... :D

    ReplyDelete
  12. terima kasih kongsi tips ni :)
    sangat sukaaaaa~

    ReplyDelete
  13. tips yang bagus.. aiza membaca entri ini sambil tersenyum.. :D

    ReplyDelete
  14. Terima kasih berkongsi. Ya, senyuman boleh buat awet muda.

    ReplyDelete

Designed By