Breaking News

Wednesday, December 4, 2013

Awas : 10 Jalan Maut

 
 Jalan Lingkaran Tengah Dua (MRR2)

Awas : 10 Jalan Maut


Jalan maut adalah antara penyebab utama Lembah kelang mencatat statistik kemalangan yang tinggi sepanjang tahun 2013 melibatkan 52,908 kes. 190 daripadanya adalah kemalangan maut. Statistik ini berkait rapat dengan reka bentuk jalan yang tidak sesuai serta penggunaan jumlah kereta yang tinggi ketika waktu puncak. 

10 jalan telah dikenal pasti sebagai Jalan Maut yang menyumbang kepada jumlah kemalangan yang tinggi di Lembah Kelang adalah seperti berikut:

1. Jalan Kepong
2. Jalan Lingkaran Tengah Dua (MRR2)
3. Jalan Tun Razak
4. Jalan Cheras
5. Jalan Ipoh
6. Jalan Kuching
7. Jalan Klang Lama
8. Jalan Ampang
9. Jalan Duta
10. Jalan Loke Yew

So kawan-kawan semua hati-hati ketika melalui jalan-jalan di atas. Sekarang ni lagilah, Jalan licin coz hujan.

1. Rahsia Blogger Malaysia
2. Rahsia Yang Kita Semua Perlu Tau  
6. Amaran Untuk Rakyat Malaysia 
7. Ramai Yang Suka Buat Ni

17 comments:

  1. first visit, she brings android full version games FREE download

    ReplyDelete
  2. singgah petang, salam perkenalan

    ReplyDelete
  3. wah bahaya juga ya itu jalan, salam blogger

    ReplyDelete
  4. kekadang tu kita berhati - hati , tapi dilanggar pula . jgn lupa doa naik kenderaan ...

    ReplyDelete
  5. sikap berhemah mampu mengurangkan jalan ini kepada bahaya..

    ReplyDelete
  6. banyak tempat sesak..hu baik tolak awal pagi liberes dan sony utk kamu

    ReplyDelete
  7. kena terus bersabar time jem ne...hahaha

    ReplyDelete
  8. bahaya bila musim hujan, jalan pun licin kan. Jadi memang kena dua kali ganda berhati hati :)

    ReplyDelete
  9. terima kasih kerana mengingatkan.. dalam seminggu pasti akan melalui jalan-jalan itu..

    ReplyDelete
  10. kena hati2 nih..nanti x pasal x cident..nice charing Rauzhah :)

    ReplyDelete
  11. mmg kena hati2.. bukan sebab jalan sbnrnya, tapi pengguna yg ramai dgn plbgai ragam pemndu yg pntingkn diri sendiri..

    ReplyDelete
  12. Jln kucing tu dah bnyk kali sy tengok kemalangan yg agak teruk.. ada sekali waktu hujan, kemalangan terjadi betul2 didepan saya. Kesian penunggang motor tu terjatuh & dilenyek.. innalillah.. X pasal2 sy pun jadi saksi siasatan polis & jpj.. mmg phobia dgn kejadian tu..
    menabung inti sini.. :)

    ReplyDelete
  13. Saya hari-hari lalu jalan-jalan maut ni utk ke tempat kerja, jalan kuching, jalan Ipoh dan Jalan Duta.
    Habis nak buat macam mana, bila minta tukar balik negeri, permohonan tak dilayan, alasan tak de kekosongan, tapi bila ada kekosongan, jawatan tu diberi pada saudara-mara, adik beradik dan kroni-kroni.
    Usia pun dah makin tua, saya pergi kerja naik motor, tak tahulah kalau 1 hari saya mati kat jalan ni, kerana jalan ni bukan ada lorong motor pun.

    ReplyDelete

Designed By