Breaking News

Tuesday, March 4, 2014

Al-Quran Di Koyak & Di Buang Di Tandas Masjid

 Sebahagian Dari Al-Quran Yang Di Rosakkan (Source)

Al-Quran Di Koyak Di Masjid Besut


Al-Quran Di Koyak dan Di Buang Di Dalam Tandas. Inilah kejadian terbaru yang berlaku di Kampung Limbongan di Besut, Terengganu apabila ada pihak yang tidak bertanggungjawab menceroboh masjid di kampung tersebut dan merosakkan beratus-ratus naskhah al-Quran dan kitab yang terdapat di dalam masjid.  

 
 

Al-Quran Di Buang Di Dalam Tandas


Kitab-kitab Al Quran dan juga yasin dibuang di merata tempat termasuk di dalam dan luar kawasan masjid berkenaan, setelah dikoyak-koyakkan. Dan yang lebih menyedihkan terdapat beberapa naskhah al-Quran dibuang ke dalam mangkuk tandas.

P/s: Siapalah punya angkara ni. Dia orang ni tak takut pembalasan Allah ke? Semoga Allah melindungi kita semua dari segala kemurkaan. Aminn!!!

Terkini:

Pihak polis telah menahan seorang lelaki berusia 27 tahun di Besut, jam 5 petang semalam, dipercayai mempunyai kaitan dengan kes al-Quran yang dicampak di dalam masjid dan lubang tandas di Masjid Limbongan dan Masjid Nasaruddin Shah, Kampung Raja. Mereka percaya dengan penahanan suspek, pihaknya percaya dapat menyelesaikan kes itu. 


28 comments:

  1. rasanay org yang melakukan benda nih dah hilang akal.

    ReplyDelete
  2. Mmg terasa sgt dgn apa yg berlaku... Moga Allah bls siapa yg buat mcm ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga dia orang segera bertaubat kan maria.

      Delete
  3. Subhanallah...Tidak hairanlah kita ditimpa bencana sekarang ni. Memang kurang ajar pelakunya!

    ReplyDelete
  4. semoga orang yang melakukanya mendapat pembalasan yg setimpal

    ReplyDelete
  5. astargfirullah hal azim....masyaallah

    ReplyDelete
  6. dekat kampung kawan saya......mcm2 sekarang ni...x terfikirkah mereka....

    ReplyDelete
  7. sakitnya hati tengok...mmg hati kering betul si jahat ni..tunggu aje balasan dari ALLAH SWT

    ReplyDelete
  8. dah ramai org yg dilahirkan Islam tak menjadi Islam sejati akibat pengaruh globalisasi ... saya buang visa kat sini .

    ReplyDelete
  9. Astagfirullah.. kerja terlaknat, manusia syaitan laknatullah!!!

    ReplyDelete
  10. astaga..hopefully pihak polis dpt tngkap org yg buat bnda ni..nmpknya kt masjid pun ptot letak cctv..

    ReplyDelete
  11. Allahuakbar... geram tak tahu nak kata macamana dah...

    ReplyDelete
  12. semoga pelakunya mendapat balasan yang setimpal..dah hilang akal agaknya

    ReplyDelete
  13. dgr kate si pelaku dh kena tahan...tak tau lah betol ke tak..

    ReplyDelete
  14. ada baca gak pasal suspek ditahan tu..katanya penyakit mental tpi takda plak pihak yang mengesahkan penahanan tu...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... dah tu kata ada lebih dari sorang buat kerja tu... ada dengar berita yang sorang lagi? ke dua dua gila ?

      Delete
  15. sakit mental betul org yg buat ni.. harap dapat tangkap la org yang melakukan perbuatan terkutuk ini...

    ReplyDelete
  16. sedih betol bila jadi hal macam ni.. khabarnya yg buat tu pun dah kena tangkap... mental sikit.. dengar cerita la..

    ReplyDelete
  17. dengar cerita beliau ada masalah mental.. apa-apa pun, memang tak patut macam tu.. komli,churp2,churp2..

    ReplyDelete
  18. Buat salah je sakit mental.
    Macam tu tak pyh buat penjara,buat hospital gila je banyak2.

    ReplyDelete
  19. Ingin jana pendapatan lumayan dgn mudah dan cepat tanpa modal,tiada penipuan??? click - http://tasks4job.com/?refer=57311

    ReplyDelete

Designed By