Breaking News

Tuesday, March 18, 2014

Gambar 5 Landasan MH370 Mungkin Mendarat

5 LANDASAN DALAM SIMULATOR DISIASAT 
5 Landasan Dalam Simulator

5 Landasan Dalam Simulator Kapten Zahari


Dalam berita hari ini, ada dinyatakan 5 landasan yang berada didalam simulator Kapten Zahari yang mungkin digunakan oleh kapten Zahari untuk mendaratkan pesawat MH370. Bagi kita kehadiran 5 landasan ni dalam simulator beliau bukanlah sesuatu yang luar biasa bagi seorang juruterbang yang berpengetahuan luas seperti Kapten Zahari. Mungkin puluhan landasan lagi ada. 

Walau apa pun, dalam banyak-banyak landasan, kita tertarik dengan landasan Diego Garsia milik tentera Amerika Syarikat. Diego Garcia adalah pulau di Lautan Hindi di mana Tentera Amerika Syarikat mempunyai pangkalan tentera laut dan udara dengan landasan yang mampu menampung pesawat besar. Bila tengok landasannya biasa aje kan, tapi pesawat pejuangnya memang ohsem.  Tak percaya tengok kat bawah ni:


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/B-1_Bombers_on_Diego_Garcia.jpg/1280px-B-1_Bombers_on_Diego_Garcia.jpg
 Landasan Diego Garsia 
http://www.zianet.com/tedmorris/dg/b-1b_recovery_5.jpg
Landasan Diego Garsia

Sebenarnya banyak perkara menarik yang berlaku disini. Kita dah sediakan satu entry khas mengenai Diego Garsia. So stay tune k. Selain dari Deigo Garcia, ada tiga lagi landasan yang berkemungkinan telah digunakan oleh pesawat MH370 untuk mendarat. Tapi kita rasa macam tak mungkin aje pesawat ni berada di sini. Inikan kawasan radar. Apa-apa pun enjoy k.

http://risingdhivehitide.files.wordpress.com/2011/11/aerial.jpg 
Landasan Male di Maldives
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/22_boeing_772_app_cmb.jpg 
Landasan Colombo Di Sri Lanka
 http://www.airport-technology.com/projects/hypderbadindia/images/1-airport.jpg
Landasan Rajiv Ghandi Di India
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c9/Mumbai_India_Airport.jpg
Landasan Di Mumbai India

Kehilangan MH370 Satu Musibah


Biarpun kehilangan pesawat MH370 ni masih kekal misteri, satu yang pasti ianya adalah merupakan satu musibah antarabangsaSesungguhnya musibah, kesedihan, dugaan dan ujian merupakan satu bentuk kasih sayang Allah kepada makhluk-Nya. Ia merupakan petanda akan datangnya limpahan rahmat Allah. Kerana itu, bersyukurlah apabila musibah datang kerana Allah masih menyayangi kita semua. 

Kejadian ini sebenarnya telah mendorong kita semua untuk kembali mengingati Allah SWT, Tuhan yang Maha Kuasa. Sebab itu, kita dapat melihat pelbagai ritual keagamaan telah dilakukan oleh pelbagai pihak dan di banyak tempat meskipun operasi pencarian sudah memasuki minggu kedua. #Pray4MH370.


20 comments:

  1. semoga cepat2 dapat diselesaikan misteri kehilangan MH370 ni... hu hu hu...

    ReplyDelete
  2. Saya sangat setuju tu raudzah... musibah ni adalah petunjuk sayang Allah Taala kepada umat manusia khusus kepada yang beriman. Mungkin ia juga satu peluang petunjuk hidayah... Doakan agar semua yang beriman semakin kukuh iman di dada... semakin cerah penglihatan, semakin takut kemungkaran...
    Apa yang menarik dari peristiwa ni... akhir-akhir ni kebanyakan orang yang saya jumpa langsung tak berani bincang atau hurai kejadian kehilangan MH370 :)

    ReplyDelete
  3. Seorang yang kerjayanya sebagai pilot dan obses dgn penerbangan, adalah biasa mempunyai simulator yang pastinya punya banyak model landasan seluruh dunia. Saya sendiri pun teringin nak melihat dan landing di Diego Garsia tu...hehe

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum... rauzd,

    moga2 misteri kehilangan mh370 nie... dapat dijumpai dengan secepat mungkin.

    mselim3

    ReplyDelete
  5. bagaimana canggihnya teknologi ciptaan manusia dan bagaimana cerdiknya pemikiran manusia...tak akan mampu menandingi kekuatanNYA

    ReplyDelete
  6. tak tahu nak kata apa dah,kalau dah pakar pun buntu,kita ni lagi la buntu

    ReplyDelete
  7. Semoga Allah jua yg dpt meleraikan segala kekusutan... aamiin...

    ReplyDelete
  8. Sesuatu yang berlaku ada hikmahnya kita tak perasan...

    ReplyDelete
  9. semoga diberi petunjuk untuk jejak MH370..

    ReplyDelete
  10. entri yg menarik nie kak.. baru tahu cantik nya Landasan Male di Maldives tu...terbaik..!!

    ReplyDelete
  11. sesungguhnya jangan diperdebatkan kenapa bisa hilang tapi doakan biar selamat

    ReplyDelete
  12. Kita jangan putus harapan... teruskan berdoa untuk keselamatan semua penumpang dan juga minta dijauhkan dari segala fitnah...

    ReplyDelete
  13. Cari dan terus mencari...dan peranan kita doa dan terus berdoa keselamatan penumpang MH370...

    ReplyDelete
  14. pelbagai kemungkinan yang berlaku.. hanya Allah saya mengetahui apa sebenarnya terjadi.. kita teruskan berdoa..

    ReplyDelete
  15. kita teruskan sahaja berdoa, jangan putus asa...mudah-mudahan ianya segera ditemui

    ReplyDelete
  16. moga selamat kembali MH370 terus sama2 doakan yer

    ReplyDelete

Designed By