Breaking News

Thursday, May 1, 2014

10 Gambar Himpunan Anti GST Di Dataran Merdeka

Himpunan Anti- GST Di Dataran Merdeka 
Di Hadapan Sogo

Perhimpunan Anti GST Di Dataran Merdeka


Info Menarik pilihan Blog Santai yang ingin kita kongsikan dengan semua hari ni adalah koleksi beberapa gambar yang diambil bersempena Perhimpunan Anti GST yang diadakan di sekitar Kuala Lumpur sempena Hari Pekerja. Kita pasti ramai yang sedia maklum mengenai perhimpunan ni kan. Perhimpunan ini bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap perlaksanaan sistem GST yang akan berkuat kuasa 1 April 2015. 

Himpunan Anti- GST Di Dataran Merdeka
Di Hadapan KLCC
Himpunan Anti- GST Di Dataran Merdeka 
Mahasiswa Bantah GST
Himpunan Anti- GST Di Dataran Merdeka 
Di Hadapan Masjid Negara
Embedded image permalink
Di Jalan Raja Laut 
 Himpunan Anti- GST Di Dataran Merdeka
Di Hadapan Sogo
 Embedded image permalink
Dataran Merdeka
 Embedded image permalink
Dataran Merdeka
 Embedded image permalink
Dataran Merdeka
Embedded image permalink
Dataran Merdeka

Apa-apapun berhimpunlah secara aman ya. Harap-harap mereka yang berhimpun ni benar-benar faham apa itu GST dan kesannya terhadap kita semua sebagai rakyat Malaysia. Jangan ikut-ikut aje tau..

17 comments:

  1. Dlm keadaan skrng ni, mmg patut ada yg marah ttg gst ni. Dahlah mcm2 benda naik, tambah pulak dgn isu gst.. Klu yg dah mmg sakit poketnya mmg malas nk dengar penjelasan intelek ni.. Harap2 perhimpunan ni berjalan dgn aman & mudah2an beroleh penyelesaian sebaiknya terhadap rintihan rakyat ni... aamiin.

    ReplyDelete
  2. buatlah secara aman kan...jgn sampai timbul kekecohan...

    ReplyDelete
  3. ermm nak buat tak salah.., moga baut dalam keadaan aman

    ReplyDelete
  4. Saya sokong GST dilaksanakan. Kalau boleh lagi cepat lagi bagus. Rakyat akan rasa terus kesan GST. Kalau rakyat tertekan dan tertindas, PRU 14 nanti tak payah kempen kuat kuat sangat, gerenti PR akan sapu bersih. Mari kita tengok dulu apa kesannya! Macam Jambatan Pulau Pinang, Lebuhraya dan KLIA. 80 buah bas dari Kedah ke KL (GST) ikut lebuhraya atau jalan kampung?

    ReplyDelete
  5. Harap ada jalan penyelesaian yg terbaik

    ReplyDelete
  6. kalau secara aman tak apalah kan...kalau dah timbul kekecohan, lain pula ceritanya nanti

    ReplyDelete
  7. mujur x ke mana-mana sbb tahu dah akan sesak... hmm... moga ada yg mendengar dan bertindak selepas perhimpunan ni...

    ReplyDelete
  8. meriah betul Kuala Lumpur di buatnyer...

    ReplyDelete
  9. noe lalu kt situ dalam pukul 6 petang..dah x ada..dah bersurai semua

    ReplyDelete
  10. ada segenlintir yang jadi "lalang" sebenarnya... kalu tak caye.. cer tanye..ape itu GST..?

    ReplyDelete
  11. berapa kerat sgt lah yang btl2 paham tentang gst.. asal nama cukai... kena keluar duit.. terus naik marah... ikut org buat demo... kalau org y btl2 paham ttg gst tu tak kisahlah nak berdemo ke apa...

    ReplyDelete
  12. Apalah daya rakyat marhain...

    ReplyDelete
  13. Honestly, saya memang kurang faham tentang GST ni..cuma banyak juga terbaca kesan yang tak baik (yang logik)... so tak boleh nak komen tentang GST... Tetapi mengenai perhimpunan ni.. saya memang salute kerana BERANI berhimpun... cuma masalahnya, cara perhimpunan ni, saya rasa tak berkesan... kesan negative ada... tak tahulah... susah dah nak adakan perhimpunan aman...sebab, yang tak nak perhimpunan akan ada jalan untuk sabotaj keamanan tersebut...

    ReplyDelete
  14. Allah :o
    hihihi betul. Hopefully aman se aman aman nya :D

    ReplyDelete

Designed By