Breaking News

Monday, April 21, 2014

Ngeri: Pipi Tertusuk Besi

pipi tertusuk besi 
Pipi Tertusuk Besi

Pipi Tertusuk Besi


Bila kita tengok gambar tusukan besi di pipi adik ni semalam, terasa ngilu sangat. Ngeri pun ada. Tak boleh bayangkan sewaktu besi tu menerjah pipi adik ni. Serius sakit. Alhamdulillah tak kena mata atau jantung kan.

Kejadian malang ni berlaku ketika adik Huguan Isaac, 10, dari sebuah sekolah rendah di Kota Kinabalu dan rakan-rakannya bermain kejar mengejar di luar kawasan sekolah. Salah seorang daripada mereka terpijak hujung batang besi penutup parit, menyebabkan ia melantun ke atas mengenai pipi mangsa.  Huh..sakitnya..

Tapi adik ni memang kuat. Biarpun kelihatan lemah, tak ada setitik air mata pun mengalir di pipi dia. Bayangkan empat jam besi tersebut tertusuk dipipinya sebelum pembedahan berjaya dilakukan. Memang salute dengan adik ni..

16 comments:

  1. mmg ngeri betul tgk berita ni mlm td.. tp apa2 pun selepas ini, pihak sekolah perlu lebih teliti dengan keadaan sekitar sekolah agar kejadian seperti ini boleh dielakkan...

    ReplyDelete
  2. ada perasan gambar nie semalam....memang rasa tak sampai hari nak tengok...he just a kid..kesianya dia...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. Eee... Mmg ngeri..tpi adik ni relax je...

    ReplyDelete
  4. kesiannya....moga xserius sgat...
    kuatkan sgt adik....
    Abg doakan moga cepat sembuh

    ReplyDelete
  5. Kemalangan yg mcm ni mmg ngerilah.. aduii.. tengok & baca pun boleh terbaysng rasa sakitnya...

    ReplyDelete
  6. Kakak baca paper katanya 4 jam tau dik nak bagi semua setel. Calang-calang budak dah lama pengsan. Kita tengok pun ngeri/ngilu kan..

    ReplyDelete
  7. Ngeri tengok gambar ni semalam, nasib baik semua selamat.

    ReplyDelete
  8. aduuuuuuuuuuhhh!!! Saya harap tak ada gambar masa nak klik baca entri ni...tapi ada jugak huhuhuhu... saya tak boleh gambar-gambar macam tu...negri, ngilu, seriau semua ada... pengalaman saya terpijak kaca sampai nayris-nyaris hilang jari kaki... masa kena tu tak rasa apa-apa... bila nampak jer baru rasa askit yang amat... nak pulak nampak darah memancut-mancut macam keluar dari plastik tiris tu... aduiiii... sakit nyerr...

    ReplyDelete
  9. Tak berani tengok gambar..terus komen..

    ReplyDelete
  10. ada tengok berita...mmg ngeri...kuat adik tu...

    ReplyDelete
  11. kesian budak ni kan..tapi tulah sib baik tak kena mata or jantung

    ReplyDelete

Designed By