Breaking News

Tuesday, April 1, 2014

Pesawat Paling Canggih Gagal Kesan MH370 ?

 
Kru Pesawat Meninjau Keadaan Di Lautan Hindi

P-8 Poseidon Gagal Kesan MH370


Pelik dan misteri apabila pesawat paling canggih, milik tentera Amerika Syarikat (AS) yang dilengkapi kamera definisi tinggi dan beberapa alatan pengesan paling canggih dan moden di dunia gagal mengesan serpihan MH370. 

 http://harmoniaphilosophica.files.wordpress.com/2013/02/p-8a-poseidon-torp-drop-usn-1.jpg
P-8 Poseidon

Dua pesawat P-8 Poseidon yang dilengkapi kamera, radar dan pengesan infra merah yang direka khas untuk mengesan objek di dasar lautan adalah antara yang awal tiba dan digunakan untuk mengesan MH370. Namun setelah hampir dua minggu berada di lautan, tiada sebarang tanda/serpihan yang ditemui.

 
Juruterbang Pesawat Yang Pelik & Ganjil Berada Di Lautan Hindi

Lautan Hindi Ganjil Dan Sunyi


Bagi juruterbang pesawat tersebut, berada di lautan Hindi sangat ganjil. Menurutnya,  beliau tidak melihat sebarang pulau dan juga kapal di laut. Lautannya kosong, tiada apa di situ. Yang ada hanyalah sampah sarap yang hanyut dilautan. Keadaannnya begitu terpencil dan terlalu sunyi.   

http://4.bp.blogspot.com/-jn5e1_ImPLo/UzBBzO0gNnI/AAAAAAAAOBk/Xuq-a2brz-o/s1600/pm+umum+mh370+hilang+di+lautan+hindi.jpeg
MH370 Hilang Di Lautan Hindi Bukan Terhempas

Mungkin benar apa yang dikata oleh PM kita. Pesawat MH370 sebenarnya tidak terhempas di sini. Ianya hanya hilang di lautan Hindi. Dan mungkin juga kata-kata Bomoh 1 Malaysia, bahawa Pesawat MH370 sebenarnya tergantung di antara tiga negara adalah benar. 

Mungkin tiba masanya kerajaan kita menukar kawasan carian kot. Apakata cari MH370 dikawasan daratan bukannya di dasar lautan. Mulakan dari Diego Garcia ke coz inilah satu-satunya daratan yang berada di tengah lautan hindi. In Shaa Allah tenaga, kos dan emosi mungkin akan menjadi lebih baik.

p/s: Sebenarnya bila kita fikirkan balik. Tidak ada yang misteri dan tidak ada yang pelik jika Allah inginkan ianya berlaku sedemikian. Secanggih manapun peralatan ciptaan manusia serta perancangannya, pastinya ia tidak dapat menandingi kekuasaan Allah. Hanya doa yang mampu mengubah ketentuan Ilahi.

26 comments:

  1. Harap harap dapatlah jumpa dengan Mh370 tu nanti..

    ReplyDelete
  2. tu dia semua peralatan and teknologi canggih dah keluar dah, semoga pencarian ini akan berhasil juga...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum. semoga Allah SWT permudahkan urusan pencarian pesawat mas mh370 bersama kotak hitamnya.. in shaa Allah.

    ReplyDelete
  4. Tahniah Raudhah kerana berjaya menjawab menjadi pemenang hadiah misteri.. sila hantar butiran seperti yang dikehendaki.. http://ourmemoria.blogspot.com/2014/03/senarai-pemenang-cuti-cuti-give-away.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks So much Fiza..nanti kita email ya...

      Delete
  5. salam .hmm this case..so complicated!

    ReplyDelete
  6. hanya jauhari mengenal manikam....wallahualam

    ReplyDelete
  7. kalau disorok memang tak kan dapat jumpa la.. huhu.. hopefully one day the truth will be revealed. insyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... ayat power tuu.... tukang cari tu pun ntah nath tukang sorok hahahaha (tambah ayat power - based on conspiracy theory yang sedang berlegar di internet)... well, we don't really know... hanya Allah swt jer yang tahu...

      Delete
  8. m'sia cam kena main-mankan jer dgn Amerika aka konspirasi . Kelebihan kita , kita ada Allah . semoga ada keajaiban drp Allah .

    ReplyDelete
  9. Kun Faya Kun... pasti ada sebabnya.. Klu Allah mahukan ia dijumpai.. tiada apa yg dpt menghalangnya nnti. Semoga Allah bukakan hijab ttg apa sebenarnya yg berlaku.. aamiin2 ya Rabbal alamin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Khir..Kita percaya kuasa Allah melebihi segalanya..

      Delete
  10. Pesawat Perancis dulu pun ambil masa lebih dua tahun utk dijumpai sisanya. Ia menunjukkan bukan mudah hendak cari pesawat bila hilang dari radar dan satelit. Laut amat luas dan meliputi bidang kuasa beberapa buah negara. Jika ada salah satu negara cuba sembunyikan info dari kita pun, sure kita tak tahu. Apalagi kalau yg ada info tu kuasa besar dengan niat tertentu. Wallahualam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yang kita risaukan..IN..perjalanannya terlalu misteri untuk tidak mempercayai "sesuatu" sedang berlaku..

      Delete
  11. erm...no komen lah pasal ini..moga Allah mempermudahkan segalanya...amin..

    ReplyDelete
  12. semoga kebenaran terbongkar jua nanti...

    ReplyDelete
  13. harapnya agar dipermudahkan pencarian MH370

    ReplyDelete
  14. Harapnya dengan kejadian ini iman kita kepada Allah swt semakin kuat dan banyak berfikir dan muhasabah diri serta berzikir... Hanya Allah swt saja yang tahu samada yang dah berlaku, sedang berlaku dan akan berlaku... maka sebaik-baiknya ittakullah...
    (peringatan kepada diri sendiri Allahualam...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Wafa...Banyak yang kita boleh belajar dari kejadian ni...Cuma anatara sedar dengan tidak aje..Yang pasti setiap ujian Allah datangnya bersebab. supaya kita tak terus leka dan lalai..

      Delete
  15. Kembalilah kepada pencipta alam... Tiada yg mustahil dgn kehendak-Nya..

    ReplyDelete
  16. Tunggu dan lihat sajalah apa kesudahannya... Doa buat MH370

    ReplyDelete
  17. kuasa Allah pasti tiada siapa mampu menandinginya..

    ReplyDelete
  18. guna lah secanggih mana pun teknologi2 yg ada ni...kalau Allah masih tidak mengizinkannya...pasti takkan dijumpai...kita terus lah berdoa...

    ReplyDelete
  19. betapa besar kuasaNYA jika dia berkehendak..

    ReplyDelete

Designed By