Breaking News

Monday, May 5, 2014

Awas: Gelombang Kedua Musim Kemarau Lebih Dahsyat

 http://2.bp.blogspot.com/-Y3VIKgVPjZs/T-VHOa8qN8I/AAAAAAAACKk/gXek7Fo-UII/s400/Kemarau+China2.jpg
Gelombang Kedua Musim Kemarau Lebih Dahsyat

Gelombang Kedua Kemarau Lebih Panas


Info Serius pilihan Blog Santai untuk dikongsikan dengan semua adalah kisah gelombang kedua kemarau yang akan bermula pada bulan Jun akan datang. Gelombang kedua kemarau ini dikatakan akan lebih dahsyat. Panasnya mungkin mencecah tahap yang jarang dirasai oleh kita rakyat Malaysia. Kita rasa ramalan tersebut memang ada betulnya kerana cuaca dikampung sekarang ni pun terasa amat panas. Tak macam selalu. Biarpun dikelilingi pokok-pokok yang hijau rendang cuacanya masih panas.  

Catuan Air & Gelombang Kedua Kemarau


Jika keadaan ini benar-benar berlaku, nampak gayanya ujian Allah akan berterusan. Hujan yang melanda ibu kota hampir setiap petang mungkin tidak dapat membantu menaikkan air di empangan. Jika penjimatan air tidak dilakukan, pengguna yang berada di Selangor dan Lembah Kelang sudah pasti akan mengalami catuan air pusingan kedua. Mungkin lebih teruk. Harap-harap sangat persediaan pihak-pihak yang berwajib untuk musim kemarau ni dilakukan sebaik mungkin untuk mengelakkan catuan air kali kedua yang lebih kritikal.

p/s: Jom sama-sama kita berdoa semoga keadaan kemarau yang bakal tiba tak seteruk dan sepanas yang dijangka. Kita kena percaya hanya doa yang mampu mengubah ketentuan Allah.

17 comments:

  1. sekarang udah terasa banget tuh panasnya minta ampun deh :(

    ReplyDelete
  2. betullah.. sehari dua ni dah rasa panas semacam je.. done nuffnang !

    ReplyDelete
  3. Bila baca post ni, rasa menakutkan pula apa lah agaknya rasa kemarau berpanjangan tanpa hujan.,

    ReplyDelete
  4. Petunjuk dr Allah... Moga kita semua sedar hakikat sebenar..

    ReplyDelete
  5. Ya Allah... minta2 tiadalah kemarau lagi... alhamdulillah hujan lebat kat sini skrg...

    ReplyDelete
  6. insyaallah.. bulan 6 ramadhan tu,dugaan...
    sekrg nie pun hujan tgh lebat,
    kita minta yg baik2 je..

    ReplyDelete
  7. betul tu, ika kat melaka ni pun panasnya bukan main lg...panas yang amat....harap laa tak berlaku..doa banyak2 pd Allah kan raudzah..hmm..

    ReplyDelete
  8. Oh ya ker? kena buat apa-apa persediaan yang patut ni... walaupun pihak berkewajipan mungkin dah ambil tindakan tertentu atau akan ambil tindakan tertentu... tapi harapnya dan sama-sama berdoa agar Allah ringankan ujian ni...

    ReplyDelete
  9. Semoga ramalan tidak akan menjadi kenyataan...

    ReplyDelete
  10. musibah melanda disebabkan manusia itu sendiri . tak dpt nak bygkan keadaan tu nanti memandangkan umah ni ada 9 org penghuni ... subhanallah ! derlie suruh gosok gigi dulu sebelum tidur . Ada libresse juga .

    ReplyDelete
  11. sama2 kita berdoa...dah terasa kepanasannya...

    ReplyDelete
  12. Ya Allah.. semoga dijauhkanlah & dilindungi kita semua dari malapetaka spt ini... aamiin..

    ReplyDelete
  13. Really wave two of drought season coming?

    ReplyDelete
  14. Moga-moga allah jauhkan kita semua dari malapetaka ini..aminnn

    ReplyDelete
  15. wah..ada gelombang kedua juga kemarau yer?ingatkan banjir je ada..apapun,moga tidak berlaku sedemikian.

    ReplyDelete
  16. moga kita dilindungi dari segala musibah dari bencana alam

    ReplyDelete
  17. Sama2lah kita ambil iktibar..

    ReplyDelete

Designed By