Hukum Hudud Berkuatkuasa Semalam, Walau Di Tentang

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhcFNsRIZpOX0w2APgaKe6u1LGuJ3DXJY_6I_RsixYg9oAb8vzme0JWkZ4hS3FVYKCLtuEbknl60u7kbcBz0-X9_zdoHJ80Lxh5zMQ-0xnT24YtWpGHewChgRFqo74z_lZfAikAOlv4sKm9/s1600/Brunei.jpg
Siapa Kita Untuk Menidakkan Hukum Hudud

Hukum Hudud Berkuatkuasa Semalam


Info serius pilihan Blog Santai untuk dikongsikan dengan semua adalah penguatkuasaan hukum hudud di Brunei bermula semalam. Biarpun berhadapan dengan pelbagai tomahan, tentangan dan kritikan anatarabangsa, yang menganggap hukum hudud sebagai kejam dan zalim, kerajaan Brunei tidak menyerah kalah dan tekad untuk melaksanakan hukum Allah tersebut. Tahniah untuk kerajaan Brunei.

Hukum Hudud Tidak Adil Dan Zalim?


Dan ini adalah kata-kata Sultan Hassanal Bolkiah, ketika menjawab tomahan berkenaan hukum tersebut.

"Ada pihak menuduh undang-undang Allah ini kejam dan tidak adil tetapi Allah sendiri berfirman bahawa undang-undang itu adalah adil" 

Jadi siapalah kita untuk mempertikaikan hukum Allah, kerana kita sendiri dijadikan oleh Allah. Jika Allah mengatakan hukuman Hudud itu adil, dan perlu dilaksanakan, kita sebagai manusia harus melaksanakannya kerana kita telah dilahirkan kedunia ini untuk sujud kepadaNya dan melaksanakan apa yang diperintah Allah. Tidak ada pengecualian.

Dan pastinya tanggungjawab untuk melaksanakan hukuman ini terletak di atas bahu setiap pemimpin yang mengaku berugama Islam. Semoga suatu hari nanti, negara kita juga akan melaksanakan hukuman ini.


Comments

  1. Alhamdulillah.. In shaa Allah.. begitulah harapan kita Raudzah

    ReplyDelete
  2. hukum hudud ini wajar di laksanakan..sebab semakin ramai orang yang tidak takut lagi dengan hukum undang² biasa..

    ReplyDelete
  3. tahniah pada kerajaan Brunei...jangan takut pada kritikan n tentangan antarabangsa...pemimpin yg kena menjawab masa kat akhirat nanti

    ReplyDelete
  4. benda baik memang selalu kena kutuk dan kritik.. kita tgk lepas 3,4 tahun nnt.. mesti ada yg membuat nya sebagai negara contoh...tahniah kepada kerajaan brunei...

    ReplyDelete
  5. salam. bagus la jika da dilaksanakan

    ReplyDelete
  6. hukum hudud sebenarnya bagus untuk mengurangkan masalah sosial dalam masyarakat..

    ReplyDelete
  7. alhamdulilah ^_^ bagus hukum hudud di laksanakan ..moga malaysia mengikut langkah ini

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah... syabas kpd Brunei. Semoga menjadi contoh yg baik bukan shj kpd negara kita, malah kpd dunia.. aamiin.

    ReplyDelete
  9. Jawapan yg tepat! Tahniah Sultan Brunei, semoga anda diberkati Allah swt! Kagum dengan pendirianmu!

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah...tahniah kepada Brunei

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah..masyaAllah... syabas Brunei... nampak sangat Allah berkati pemimpin Brunei dan diberi jalan untuk melaksanakan yang hak... subhanallah... semoga Allah SWT buka hati dan beri hidayah kepada pemimpin kita di Malaysia, atau letakkan pemimpin yang dipilih Allah untuk kebaikan sebagai pemimpin Malaysia yang boleh melaksanakan hukum Allah ini... Allahualam bissawab..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat