Breaking News

Sunday, May 18, 2014

Kenapa Wajah Seiras Ibu?

Embedded image permalink 
 Kenapa Wajah Seiras Ibu?

Kenapa Wajah Seiras Ibu atau Ayah?


Renungan Pagi pilihan Blog Santai adalah kisah yang dikongsi oleh salah seorang my Twitterjaya. Ianya mengenai wajah kita yang dianugerahkan Allah yang mungkin seiras ibu atau bapa. Mungkin kita selalu dengar orang kata wajah kita mirip ayah atau ibu. Then selalunya kita akan tersenyum bangga. Tanpa berfikir kenapa rupa kita kita dijadikan sedemikian.

So bila kita baca status kat atas, apa yang terlintas di kepala kita adalah, Hmmm...kenapa kita tak pernah terfikir semua ni ya? Betapa besarnya kekuasaan Allah dan betapa bertuahnya kita dilahirkan sebagai manusia. Tanpa kita sedar, setiap kejadian yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Hanya kita yang tak mengetahui. Thanks kerana berkongsi status ni. 

15 comments:

  1. sedih tetiba... sob... sob...

    ReplyDelete
  2. Huuu rindu ayah dan ibuku.. Walaupun byk org ckp saya lebih mirip ayah.. Tapi saya rasa mirip ke2 mereka.. Hehe

    ReplyDelete
  3. Morning Raudzah^^.. Nurul campuran mak ngan bapa..

    ReplyDelete
  4. wajah saya iras arwah mak
    semua kawan2 mak renung tak lepas
    sebab rindukan mak
    sedangkan saya sendiri lebih lagi rindukan dia.

    ReplyDelete
  5. emm sunggauh besar ciptaan Allah, wajah saya mirip mak

    ReplyDelete
  6. Allah dah jadikan kita ni sempurna..wajah yang sempurna..tapi masih ada juga yang tidak bersyukur.

    ReplyDelete
  7. ermmm jadi sedih pula.. terima kasih kak

    ReplyDelete
  8. Hmmm... Allah tahu yg terbaik dan hikmah sebalik kejadiannya...

    ReplyDelete
  9. Subhanallah... sayu pulak membacanya...
    3x darlie.. :D

    ReplyDelete
  10. ooo..tapi ramai yg kata rupa akak sebijik rupa nenek

    ReplyDelete
  11. Setiap benda yang berlaku pasti ade hikmahnya...tapi yg penting entry nie membuatkan saya tak sabar nak balik umah tengok cermin lama2..rindu kat arwah ibu..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. wajah husna seiras mama..saling tak tumpah..
    dulu rasa mcm pelik sekarang rasa sgt bersyukur..:)

    ReplyDelete

Designed By