Breaking News

Sunday, May 25, 2014

Lagi Kes Bas jatuh Gaung, 44 Penumpang Cedera

Bas Jatuh Gaung Di Wang Kelian    
Bas Jatuh Gaung

Bas Jatuh Gaung Di Wang Kelian


Untuk kesekian kalinya kes kemalangan yang melibatkan bas berlaku lagi. Kali ini kejadian berlaku di Kilometer 37 Wang Kelian, Padang Besar. Pemandu bas berkenaan dikatakan gagal mengawal kenderaannya semasa melalui kawasan cerun dan berselekoh sebelum terjunam ke dalam gaung.

 Bas Jatuh Gaung Di Wang Kelian
 Bas Jatuh Gaung Di Wang Kelian
Bas Jatuh Gaung Di Wang Kelian

44 Cedera, Bas Jatuh Gaung


Semua penumpang bas berasal dari Kepala Batas, Pulau Pinang. Mereka dikatakan pergi ke Wang Kelian untuk tujuan membeli-belah. Akibat kejadian 44 orang penumpang tercedera. Ada mangsa yang mengalami cedera parah. Alhamdulillah gaung ni tak sedalam lebuhraya Bentong-karak. Kalau tak mungkin ada kematian berlaku dan lebih ramai yang cedera parah.

Untuk peringatan semua, jangan lupa baca doa ni setiap kali naik kenderaan ya. Semoga Allah memelihara kita semua dari sebarang kecelakaan.

doa naik kenderaan 
Doa Naik Kenderaan

15 comments:

  1. Nasib baik xde kematian.
    Laju ke ni..?
    http://drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..tak pasti laju ke tidak shikin. Polis tengan buat siasatan..

      Delete
  2. Takut je dengar berita macam ni..

    ReplyDelete
  3. Ya Allah!! Mujurlah ramai yang cedera je. Kalau ramai mati memang gempar seluruh dunia lah berita ni

    ReplyDelete
  4. sabar dan tabah selalulah pada keluarga yang mengalami masalah sukar ini

    ReplyDelete
  5. allahuakbar.. semoga selamat lah mereka semua

    ReplyDelete
  6. ngeri dgr berita eksiden2 mcm ni kan raudzah...

    mintak simpang lahh... jgn lupa baca doa

    ReplyDelete
  7. Ini yg cukup merisaukan klu naik bas.. saya klu ada kerja di luar kl kdg2 suka juga naik bas sbb dpt tidur & relax.. tp, perkara mcm ni yg cukup merisaukan...
    3x lactacyd & salam pagi Isnin.. :D

    ReplyDelete
  8. risau tgk bas2 ekspress nie.. dorg mmg laju..tambah kalau waktu mlm..

    ReplyDelete
  9. Lately nie banyak betul kemalangan... ngeri plak hari2 pegi keja naik motor... yang pasangan meninggal kena gilis lori tu hari pun idah lalu tepi dia... tapi tak berani nak berhenti sebab berkecai... iskhh... nauzubillah...

    ReplyDelete
  10. bila naik kenderaan ni , kita perlu tawakkal . sama ada kita selamat atau pun tidak , itu urusan Allah ... lactacyd satu .

    ReplyDelete

Designed By