Breaking News

Saturday, May 3, 2014

Musim Luruh Di Japan

http://cache.desktopnexus.com/thumbnails/1196187-bigthumbnail.jpg 
Musim Luruh Di japan

Musim Luruh Di Japan


Kalau semalam kita berkongsi Musim Bunga Di Japan, malam ni kita nak kongsikan musim luruh di Japan. Kedua-dua musim ni memang cantik. Meriah dan berwarna warni. Semasa kemuncak musim musim luruh di Jepun, daun pokok maple dan pokok ginkgo menjadi merah dan kuning mewujudkan pemandangan yang sangat indah di setiap penjuru. 

 http://yotourist.com/wp-content/uploads/2011/08/autumn-leaves-in-japan.jpg
Daisetsuzan National Park Di Hokkaido
 http://easociety.weebly.com/uploads/1/5/7/3/15732188/5664728_orig.jpg
Musim Luruh Di Japan
 https://www.alljapantours.com/acp/images/prod/ph1135805.jpg
Musim Luruh Di Kyoto
 http://www.japanesewanderer.com/wp-content/uploads/2013/08/fall-foliage.jpg
Musim Luruh Di Kyoto
 

Musim Luruh Di Daisetsuzan, Hokkaido


Berbeza dengan bunga ceri, musim luruh bermula dari utara. Ianya bermula pada awal bulan September di Daisetsuzan, Hokkaido. Tempat yang sangat indah. Kemudiannya bergerak ke arah selatan dan tiba di Kyushu di awal Disember. So kalau you all nak pergi Japan dan menikmati sausana cantik di atas, pilihlah masa yang sesuai ya..

21 comments:

  1. Tersangatlah cantik musim ni kan.

    ReplyDelete
  2. bestnya..peringin nak pergi tgk sendiri..:DD

    click kfc for u..:DD

    ReplyDelete
  3. wah,canteknyer..teringin nak pergi jepun pd suatu hari nanti ^_^

    ReplyDelete
  4. kat malaysia pun ada jugak musim luruh.
    tapi daun yg luruh tu kaler coklat sbb panas..huhu

    ReplyDelete
  5. cantiknya...... patut lah ramai kawan-kawan yg pilih pergi jepun awal tahun.. bila lah sy nak smpi sana kan.. hehehe....

    ReplyDelete
  6. seronoknya, teringinnya nak pergi...

    ReplyDelete
  7. Allah cantiknya tempat dorang... dua kali dapat pemandangan yang cantik... musim bunga dan musim luruh... :D

    ReplyDelete
  8. kalau berkaitan dengan bunga..semuanya cantik...

    ReplyDelete
  9. wahh musim luruh pun cantik sangat :)

    ReplyDelete
  10. tengok gambar ni tu yang rasa nak buat kembara kesana.negara kita pun ada musim luruh, musim panas daun pokok getah meluruh...heeee

    ReplyDelete
  11. indahnya keindahanan ciptaan allah...

    ReplyDelete
  12. Cntik sungguh ciptaan Allah...

    ReplyDelete
  13. Teringat pengalaman menikmati musim luruh di Korea...

    ReplyDelete

Designed By