Breaking News

Wednesday, August 6, 2014

Maklumat Denggi Terkini

Embedded image permalink
 Maklumat Denggi Terkini

Maklumat Denggi Terkini


Kes denggi di Malaysia semakin kritikal. Selangor mencatat bilangan kes yang paling tinggi dengan peningkatan hampir 338.05 peratus. 29,972 kes direkodkan bermula Januari hingga 27 Julai yang lepas berbanding 6,842 kes bagi tempoh sama tahun lepas. Secara keseluruhan, sebanyak 325 kes demam denggi dilaporkan di seluruh negara bagi tempoh 24 jam sejak semalam. Hmm..tinggi tu..So hati-hati semua. Pastikan kita sentiasa peka dengan keadaan persekitaran yang mendorong kepada pembiakan nyamuk aedes. Jangan jadikan diri punca Peningkatan Wabak Denggi Di Atas.

P/s: Pada yang tak pasti tanda-tanda Serangan Denggi, you all boleh baca kat sini:  Tanda-Tanda Serangan Denggi
 

22 comments:

  1. Sekarang dah mula hujan tiap hari dah kurang sikit nyamuk. Masa puasa hari itu memang banyak nyamuk takut juga...

    Johor pun nampak macam tinggi juga tu!

    ReplyDelete
  2. Cuaca yg tak menentu terutama panas berpanjangan mempermudahkan pembiakan nyamuk. Yg penting...utamakan kebersihan. Mintak dijauhkan dari bahana denggi...amiin

    ReplyDelete
  3. Selangor tu banyak kawasan yang berisiko denggi..

    ReplyDelete
  4. Masing2 jaga kebersihan kawasan masing2.. buang ape yang tak perlu terutama benda yang bole menyebabkan air bertakung.. in shaa Allah

    ReplyDelete
  5. takutnya.. Johor kawasan berisiko tinggi..

    ReplyDelete
  6. Selangor ni la plg seram. Tempat ana, sampai ade kene serangan denggi berdarah. Uii..ngeri. Xtau la ape cer skrg ni. Rase2 nye nyamuk still byk lg kat sini.

    ReplyDelete
  7. Yup kes denggi memang teruk.. penah juga attend mesyuarat berkaitan denggi nih.. bersambung2 dari ahli keluarga ke seluruh keluarga.. harap2 kes nih akan berkurangan nanti..

    ReplyDelete
  8. salam. kes paling banyak di kelantan..kawan berisiko tinggi selangor..
    silala jaga diri buat mereka+ yang di tinggal di kelantan dan selangor..sama juga kawasan+ yg lain

    ReplyDelete
  9. Bukan salah nyamuk... Tapi salah kita juga...

    ReplyDelete
  10. hushhhh selangor paling ramai... dah berapa kali jugak kena gigit dengan nyamuk aedes.... ishhh jauhkanlah... lelagi badan sha ni.. sensitif.... :(

    ReplyDelete
  11. Denggi ni mmg merisaukanlah... banyak peringatan dah diberi dah kat kawasan saya ni...

    ReplyDelete
  12. Hope it is under controlled now.

    ReplyDelete
  13. ugg boots, http://www.uggboot.com.co/
    air max 2014, http://www.airmax2014.net/
    herve leger, http://www.herveleger.us.com/
    christian louboutin online, http://www.christianlouboutinonline.us.com/
    oakley sunglasses, http://www.oakleysunglassesdiscount.us.com/
    swarovski outlet, http://www.swarovski-outlet.co.uk/
    replica handbags, http://www.replicahandbag.us.com/
    prada outlet, http://www.pradaoutlet.us/
    louis vuitton, http://www.borselouisvuittonoutlet.it/
    the north face outlet store, http://www.thenorthfaceoutletstores.org/
    lebron james shoes, http://www.lebronjamesshoes.in.net/
    ugg uk, http://www.cheapuggboots.me.uk/
    futbol baratas, http://www.futbol-baratas.com/
    ugg outlet, http://www.uggoutletstore.eu.com/
    the north face outlet, http://www.northface-outlet.cc/
    chanel handbags, http://www.chanelhandbagsoutlet.eu.com/
    calvin klein underwear, http://www.calvinklein.in.net/
    hogan, http://www.scarpehogan-outlet.it/
    links of london, http://www.linksoflondons.co.uk/
    yoga pants, http://www.yogapants.us.com/
    oakley sunglasses wholesale, http://www.oakleysunglasses-wholesale.us.com/
    north face jackets, http://www.thenorthfaces.in.net/
    michael kors outlet, http://www.michaelkorsoutlet.org.uk/
    michael kors outlet online, http://www.michaelkorsoutletonline.in.net/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbag.us/
    ghd hair straighteners, http://www.ghdhairstraightenerssale.co.uk/
    juicy couture outlet, http://www.juicycoutureoutlet.net/
    hermes outlet, http://www.hermesoutletstore.us.com/
    0926maoqiuyun

    ReplyDelete

Designed By