Breaking News

Saturday, September 6, 2014

Kisah Ulat Dalam Coklat Cadbury

 Ulat Dalam Coklat Cadbury
Ulat Dalam Coklat Cadbury

Ulat Dalam Coklat Cadbury


At one time kecoh Dua Produk Cadbury Di Sahkan Mengandungi DNA Babi. Ramailah yang boikot cadbury masa tu. Tapi kemudiannnya JAKIM dah sahkan, coklat cadbury bebas dari DNA Babi. Sampel yang diambil bukan dari kilang dan telah tercemar. So peminat cadbury pun dah kembali menikmati cadbury. Katanya dah HALAL. 

 Ulat Dalam Coklat Cadbury
Ulat Dalam Coklat Cadbury

Namun kisah cadbury ni kembali panas apabila salah seorang pembeli telah menemui  beberapa ekor ulat dalam Produk "Cadbury Blueberry". Kisah penemuan ulat tersebut telah diungkit oleh Sima Iman melalui facebook miliknya pada 1 September 2014. Status updates yang dimuat turun oleh beliau telah menjadi viral dalam masa 3 Hari.

 Ulat Dalam Coklat Cadbury

Berdasarkan status Sima Iman, Produk Berulat "Cadbury Blueberry" yang dibeli suaminya itu akan tamat tempoh pada 6 Januari 2015. Kiranya ada empat bulan lagilah sebelum expired. Macam mana boleh ada ulat ya. Agaknya coklat yang ni mungkin juga adalah salah satu sample yang tercemar dulu kot..Yalah selalunya ulat akan muncul kalau makanan tersebut telah terdedah kepada pencemaran kan..Hmmm...

Apa-apa pun hati-hati semua. Kalau beli barangan, pastikan check betul-betul sebelum makan ya. Jangan ngap aje tau. Baca Bismillah dulu k...

20 comments:

  1. gelinya..lepas kes dna b*bi tu,Za terus tak makan coklat ni..

    ReplyDelete
  2. Pulak dah.....eeish, macam-macam kes Cadbury ni. Kadang-kadang memang terfikir konspirasi menjatuhkan perniagaan billionaire Melayu kita
    ( Tan Sri Syed Mokhtar ). Sama seperti mana mereka memojokkan Altel miliknya.

    ReplyDelete
  3. eeeiii.... mak aii.. mama memang tak makan dah cadbury ni kak

    ReplyDelete
  4. oh tak jagan belilah hentikan serta merta sahaja

    ReplyDelete
  5. jalan malam pula heeee..bird uh...hro esok ada lagi ;)

    ReplyDelete
  6. adik sha pun pernah mengalami perkara sama satu ketika dulu... nak makan pun geli2 aje..

    ReplyDelete
  7. Bila fikirkan telur2 ulat di dalamnya.. mmg geli laeee..

    ReplyDelete
  8. Dah lama tak makan cadburry ni, banyak lagi coklat lain diluar.

    ReplyDelete
  9. hhmmm... kalo x nampak lalu ngap je, mcm mana agak2 ye.

    ReplyDelete
  10. Adehh... mesti ulat dari buah blueberry tu selamat dlm proses pengilangan & beranak pinak.. wallahualam. Mmg gelilah nak makan...

    ReplyDelete
  11. Ana mmg takkan sentuh jenama cadbury ni sejak kes ba alip ba ya. Apa agaknye keterangan jais tentang isu ni? Hershey's je paling terbaik n ana suka. :)

    ReplyDelete
  12. cokelat memang makanan yang mudah berulat jika dah tercemar..yang bagusnya cokelat itu kurang bahan pengawet..sebab itu ulat dapat hidup

    ReplyDelete
  13. adeh...sy peminat coklat Raudz..kna hati2 lps ni..apa2 pn mkanan kna hati2 jg..

    ReplyDelete
  14. Memang dah x makan lepas kes DNA babi tu.
    Was-was..

    ReplyDelete

Designed By