Breaking News

Monday, December 8, 2014

Apa Dah Jadi Dengan Rakyat Malaysia?

Kenapa Jadi Macam Ni?


Apa dah jadi dengan rakyat Malaysia? Kemana perginya semangat kesukanan dan sifat sopan santun yang selama ini kita pertahankan. Kalau macam ni gelagat penyokong, lain kali tak perlu masuk stadium. Duduk kat rumah aje...tengok depan TV sorang-sorang...


Kawalan Baik pemain Vietnam
Kemenangan Untuk Vietnam

Dahlah Malaysia kalah ya. Penyokong pulak buat hal. Hmmm..apa-apa pun selamat berjuang kepada semua pemain Malaysia yang telah kalah 2-1 ditangan pasukan Vietnam semalam. Semoga mereka tidak patah semangat untuk mengharungi permainan kedua di tempat lawan. Harimau Malaya boleh!!!

23 comments:

  1. Susah bila terlalu taksub sgt ni.. bila menang suka, tapi bila kalah nak mengamuk pulak.. memalukanlah mcm ni.. relax laa brader...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang susah bila jadi macam ni Khir..tak dapat nak menerima kekalahan...

      Delete
  2. memalukan je..orang lain pun frust jugak.tapi bukan nak puji lebih, memang permainan Vietnam cantik.tak simpan bola.dapat peluang, terjah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vietnam memang bermain lebih baik sebenarnya. They deserved that kan Sal..

      Delete
  3. Kekalahan kita bukan dengan beza jaringan gol tetapi beza peradaban dan tingkah laku sesetengah penyokong. Yang mana ia lahir dari kekecewaan mendalam terhadap mutu dan kualiti permainan harmau Malaya..
    Salam flywalking ke sini..
    http://captainpepatung.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal Capt...

      Setuju sangat ayat ni:
      "Kekalahan kita bukan dengan beza jaringan gol tetapi beza peradaban dan tingkah laku sesetengah penyokong." kalau kalah dan dapat terima kenyataan itu lebih baikkan..

      Delete
  4. Tak ade semangat kesukanan langsung...

    ReplyDelete
  5. ada satu kumpulan peminat bola sepak dari johor dipercayai telah membuat kekacauan tersebut dan pertubuhan itu telah diharamkan...itu yang berita laporkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really...Hmmm..memang tak boleh bawa majlis...menyusahkan aje..

      Delete
  6. Replies
    1. Bola punya pasal CM..macam tak berbaloi kan..

      Delete
  7. Perasan kecewa yg tidak terkawal... Kenapa harus jadi begini? Ini lagi mengecewakan dan memalukan...

    ReplyDelete
  8. adat permainan mesti ada menang dan kalah.

    ReplyDelete
  9. Yg dok ngamuk Tu blm tntu arif pasal bola.

    ReplyDelete
  10. Tak tau nak kata apa, buat malu negara je..

    ReplyDelete

Designed By