Breaking News

Friday, December 19, 2014

Dividen Dan Bonus ASB 2014 Lebih Rendah

Dividen Dan Bonus ASB Dari Tahun 1990 - 2014

Dividen Dan Bonus ASB 2014 Lebih Rendah


Semalam, pihak PNB telah mengumumkan dividen sebanyak 7.50 sen seunit dan bonus  sebanyak 1.00 sen seunit untuk semua pemegang unit Amanah Saham Bumiputera (ASB) bagi tahun berakhir 2014. Agak mengecewakan sebenarnya kerana jumlah ini merupakan antara yang terendah sejak 24 tahun yang lalu. Apa-apa pun Alhamdulillah masih ada dividen dan bonus biarpun pasaran saham mengalami penurunan yang mendadak sejak kebelakangan ini. Semoga pasaran saham akan menjadi lebih baik tahun depan dan PNB sendiri mampu untuk memberi pulangan yang lebih baik.

14 comments:

  1. lain benda yang kita harap turun, lain pula yang turun.. huhuu

    ReplyDelete
  2. agak2nya kalau ada 100ribu brp total yg kita dpt ya...

    ReplyDelete
  3. Keciwa jugak....
    Kebanyakan org melayu dan bumiputera...duit simpanannya ada kat sini kan...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Fidah...Antara pelaburan paling selamatkan..

      Delete
  4. alhamdulillah...banyak raudhah masyukkk ni... :)

    ReplyDelete
  5. mama sha dah tak kasik buat simpanan kat ASB... dia suruh bukak tabung haji aje :)

    ReplyDelete

Designed By