Ngeri: Bila Pistol & Senapang Di jual di Facebook

 
Senapang AK-47 pada harga RM12, 000

Bila Pistol & Senapang Di jual di Facebook

Malaysia dah jadi negara MAFIA? Kalau dulu penjualan senjata api di Malaysia dijalankan secara underground, kini tidak lagi. Sesiapa sahaja boleh mendapatkan senjata api di pasaran terbuka. Senang aje, Log in to facebook, then boleh pilih nak pistol atau senapang. Tak perlu ada lisence.

Yang perlu disediakan hanyalah duit. Pelbagai senjata dan peluru ditawarkan pada harga antara RM4, 000 dan RM15, 000. Kalau nak senapang AK-47 sediakan RM12, 000. Manakala model Smith & Wesson (500) termasuk dua kotak peluru pula dijual pada harga RM15, 000. Kalau tak mampu boleh beli pistol murah pada harga RM4, 000. Semuanya boleh didapati di "Kedai Gun Malaysia". Dah macam kedai 1 Malaysia.

https://says-dot-my-production.s3.amazonaws.com/says_news_remix/story_element/image/51ecd86a1744fe52c8009bd3/b6ad9c13-84ba-4a43-b7a9-82b04b68452a.jpeg
Pelbagai Pilihan Pistol

Dan yang paling menyedihkan, apabila terdapat satu statement dari Geng 04 yang menyatakan senjata Api sebenarnya amat mudah untuk diseludup masuk ke negara ini dari Thailand. Kebanyakan Pistol boleh didapati dengan harga serendah RM300, dan boleh diseludup masuk ke negara ini untuk RM2, 000 hingga RM4, 000 bagi setiap senjata api.

Yang mahalnya adalah
RASUAH atau harga yang perlu di bayar untuk menyeludup masuk senjata api tersebut, kerana ianya bergantung kepada jenis senjata yang dibeli.

Hebat...Inilah harga sebuah kebebasan di Malaysia!!!! Apa lagi selepas ni ya? 


Comments

  1. tolong hentikan kerana saya semakin takut dengan dunia sekarang nie..sob..sob

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes ni dah jadi macam virus aida...mengerikan..

      Delete
  2. ambui pistol pon dijual dlm fb?rakyat malaysia nk jadi mafia kee..nk challenge ngn negara barat plak..jom singgah salam kenal ;)
    http://ceritasitelingabulat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. wah bukan main lagi diaorang sekarang ni kan? dah berani jual online juga...macam2...dah dibaratkan betul Malaysia ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejibik kan Farah..dah ramai yang meracau kat Malaysia ni..

      Delete
  4. Mmg menakutkan.. senjata dah jadi mcm barangan am pulak skrng bila boleh dijual mcm ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah siapa ni..kalau dia orang dah berani macam ni..

      Delete
  5. Sekarang, Segalanya di hujung jari... =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu BM..nyawa pun dah banyak hilang dihujung jari...

      Delete
  6. itu sbb kes tembak makin menjadi2...dulu susah nk dengar kes tembak kt malaysia ni...skang....dah x heran...hari2 ada je kes...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Noe..hari-hari ade je kes kan..dah macam Venezuela..

      Delete
  7. Pergh.... terbongkar sudah ni Raudzah.....
    Rasuah....susah betul nak elakkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah yang sedih Okje...tak faham dengan dia orang ni...

      Delete
  8. Senang je, jual je pistol kat semua orang dengan harga murah. Kalau semua orang ada pistol sendiri, pasti selamat. Manusia memandai buat undang-undang, yang berkuasa terus berkuasa, yang lemah jadi mangsa. Bom pun diorang boleh bawak keluar dari kem askar untuk letup kan altantuya, Ye tak?

    ReplyDelete
  9. Diharap kerajaan dapat mengkaji semula soal memiliki senjata api berikutan gejala tembak menembak yg semakin berleluasa pada masa kini. Contohnya di kelantan... gejala ini semakin menjadi-jadi... sy berharap kerajaan dpt mempertimbangkan lesen memiliki senjata api diberikan kepada orang awam/ bekas tentera yg mempunyai aset2 tertentu dlm menjaga keselamatan diri dan keluarga.. tidak semestinya individu itu perlu mempunyai eang berjuta juta baru boleh memliliki lesen.. bagaimana pula dgn penjenayah yg hanya menunggu peluang sahaja.. semakin maju dunia semakin berleluasa keganasan manusia..

    ReplyDelete
  10. Kite guna senjata ini bukan sembarangan......!! Kite guna snjata ini utk slmtkn dri...dari penganas yG ada d sabah ini...okyy

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat