10 Sebab Kenapa Perlu Makan Manggis

http://www.asianspaproduct.com/wp-content/uploads/article-skin-benefits-mangosteen-peel.jpg
Manggis

Manggis Buah Tropika


Manggis adalah my all time favorite. Dikenali scientifically sebagai Garcinia mangostana, manggis dipercayai berasal di Kepulauan Sunda dan Maluku Indonesia. Ia tumbuh subur terutamanya di Asia Tenggara dan beberapa negara lain seperti Colombia, Kerala di India dan di Puerto Rico. 

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhDWnuXqYQUQTrhXslyKBQeafdVSGrDEXoJSnYCK4pyq8f0K0RevVmz7Vj2oKrtaruh3VwDGhXI1VHuZge3FiEtZygy-SUWGcZiKrfMH0VMingio4znZXq8rRsDflJh7IOQi04LKVLUP8U/s400/188243_10200174052848253_68875974_n.jpg
10 Khasiat Manggis

10 Khasiat Manggis


Kita suka buah manggis ni kerana rasa dia yang masam dan manis. Di samping tu manggis ni sebenarnya banyak khasiat. Antaranya ia merupakan sumber antioksidan yang tertinggi di dunia. Di dalam buah Manggis terdapat element yang dikenali sebagai "xanthone" yang baik untuk jantung dan membantu sistem pengaliran darah.   

Comments

  1. perkongsian menarik..

    ReplyDelete
  2. Manggis mmg sedap cuma kena berhati2 dgn getahnya takut terkena baju yg disayangi.. susah nk hilangkan.. nice sharing.. :)

    ReplyDelete
  3. aiza tak suka makan manggis sebab ada biji.. pernah makan sekali dulu, tergigit biji tu terus tak nak makan sampai sekarang.. jus manggis sedap..

    ReplyDelete
  4. hihi...cik akak memang tak makan buah manggis nie...

    ReplyDelete
  5. akak, aima mmg suka manggis, rambutan, pulasan dan delima. serius mmg suka sangat2

    ReplyDelete
  6. kita pun suka mkn manggis..lihat gambar kat atas ni pun terliuq daaaa =__= hahaha..kalau ada 1 karung manggis pun sorang2 boleh kasih habis..muahaha :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat