Muka tertusuk pemutar skru ( 6 gambar)

BEIJING: Seorang kanak-kanak perempuan cedera selepas sebatang pemutar skru tertusuk pada mukanya.
 
 Ouch: X-ray pictures and CAT scans showed that the screwdriver entered from Jiali's left nostril and penetrated to the bottom of her left eye socket

Jiali dari Tianshui di wilayah Gansu, jatuh tersembam pada pemutar skru yang dipegangnya ketika melawat neneknya hingga menyebabkan alat itu menembusi hidungnya hingga ke soket mata.

 Concern: Jiali's mother comforts her before the operation could take place

Dia bernasib baik kerana pemutar berkenaan tidak terkena otaknya. 

Scanned: The screwdriver had lodged itself so firmly and close to her brain that doctors at first were unsure whether it would be possible to remove it without causing Jiali serious long-term damage

Kanak-kanak itu kemudian dikejarkan ke hospital. Pakar perubatan melakukan beberapa siri imbasan sinar-X bagi memastikan dia tidak mengalami kecederaan berkekalan.

Pemutar berkenaan tertusuk begitu kuat dan berhampiran otaknya hingga menyebabkan doktor pada mulanya tidak pasti sama ada boleh menariknya keluar tanpa menyebabkan kecederaan serius berpanjangan pada Jiali. 

 In theatre: Nurses and doctors gather round Jiali to during the delicate procedure to remove the screwdriver

Jiali dibawa ke hospital tempatan tetapi dipindahkan dua kali kerana kakitangan merasakan mereka tidak dapat menangani kes itu. 

 On the mend: Nevertheless, Dr Qin was able to remove the screwdriver while also managing to preserve the little girl's looks

 Satu sumber berkata: “Ada kebimbangan pemutar skru itu tidak dapat dicabut dengan selamat. Dua hospital pertama tidak dapat memikirkan tindakan yang perlu dilakukan. Mereka tidak pernah berdepan dengan kes seperti itu sebelum ini.” 
  
Bagaimanapun, ketua pakar bedah di hospital ketiga, Yu Qin mampu melakukannya kerana pernah berdepan dengan kes sama. - TS


HMetro

Comments

  1. salam :)

    saya pon baru datang sini gak hehe.erk gambar kat atas tu, kalau saya skip boleh x?saya dah rasa nak pitam ni

    erk nak bg cadangan gak.pas ni letak la gambar teletubbies..piuk nasi ke, mesin tebu ke.saya ni takut darah kikiki :D

    salam kenal :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam afzal..salam kenal and thanks ya sudi dtg sini..

      anyway sorry lah tak tau pulak yang ada orang allergy darah ni..tapi syg tak boleh skip coz tu main picture tu..nanti tak real..nanti lain kali kita taruk gambar teletubbies ya..jgn lupa dtg lagi tau..

      Delete
  2. alamak, takut lak KA tgk , sian budak tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kan KA..tapi tengok budak tu macam ok je..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat