Breaking News

Sunday, April 28, 2013

Kisah Paris & Prince

pix_toprightParis & Prince bersama keluarga

Ketika isteri Michael Jackson, Debbie Rowe menandatangani dokumen untuk menyerahkan hak penjagaan dua anak mereka pada 2001, ramai pihak menyatakan kebimbangan. Namun sejak kematian Michael pada 2009, nampaknya Debbie berusaha untuk mengakrabkan hubungan dengan zuriat­nya yang lama terpisah itu. Menurut Jermaine Jackson, dia gembira apabila hubungan anak saudara­nya, Paris, 15, dengan Debbie semakin erat.

Kata Jermaine, apa yang berlaku itu sangat positif. "Anak Michael perlukan ibu mereka. Saya rasa apa yang berlaku ketika ini sa­ngat baik kerana Debbie itu memang ibu kandung mereka," katanya. Debbie berkahwin de­ngan Michael antara 1996 dan 1999. Hasil perkahwinan itu, pasangan terbabit dikurniakan dua orang anak, Prince dan Paris, sebelum mereka memulakan prosiding untuk bercerai pada 1999. Pada 2001, Debbie me­ngambil tindakan lebih lanjut apabila melepaskan segala haknya ke atas Prince dan Paris yang ketika itu masih kanak-kanak.

Sugul...

Selepas Raja Pop itu meninggal dunia pada Jun 2009, Debbie, 54, mencapai persetujuan dengan ibu Michael, Katherine - yang menjadi penjaga sah Prince dan Paris - untuk diberi hak melawat mereka tetapi dilakukan di bawah pe­ngawasan. Debbie dilaporkan menjalin hubungan erat de­ngan anak perempuan­nya itu dan mereka sering menghabiskan masa bersama sejak beberapa bulan lalu. Ketika Paris menyertai pertandingan tarian di sekolahnya di Los Angeles minggu lalu, Debbie hadir untuk memberi sokongan bersama sejambak bunga. Debbie juga meluangkan masa dan belanja untuk meraikan ulang tahun kelahiran ke-15 Paris awal bulan ini.

Dalam temubual de­ngan sebuah majalah baru-baru ini, Paris menyatakan, dia membeli-belah dengan Deb­bie selepas mendapat kebenaran daripada Katherine. "Apabila saya bersama ibu, kami tidak dikawal sesiapa dan ia memang sesuatu yang menyeronokkan," katanya. The Daily Mirror sebelum ini melaporkan, Paris mendapati "mudah" untuknya mencari keserasian dengan Debbie dan dia juga kian berminat untuk me­ngetahui lebih lanjut me­ngenai rumah tangga ibu bapanya. Debbie dan Michael bertemu ketika penyanyi itu menjadi pesakit di klinik kulit tempat wanita terbabit bekerja.

Michael ke klinik itu bagi mengatasi masalah penyakit vitligo yang kronik. Sementara itu, sumber berkata, hubungan Debbie dengan anak lelakinya, Prince, belum begitu mesra seperti layaknya seorang anak dengan ibu. Kata sumber, Prince, 16, tidak berminat untuk me­ngenali lebih dekat ibu kandungnya. "Bagaimanapun, Debbie tetap berharap mereka akan dapat bermesra seperti dia dengan Paris," katanya.

No comments:

Post a Comment

Designed By