Breaking News

Wednesday, May 8, 2013

Caj elektrik bertambah ?

Caj tambahan elektrik bagi bil RM77 ke atas



FOTO: GETTY IMAGES
FOTO: GETTY IMAGES
CAJ tambahan satu peratus pada bil elektrik Tenaga Nasional Bhd hanya dikenakan kepada 25 peratus pengguna domestik sebagai sumbangan kepada Tabung Tenaga Boleh Diperbaharui (RE) untuk melaksanakan Tarif Galakan (FiT) yang berkuat kuasa sejak 1 Disember 2011.

Ketua Pegawai Eksekutif Pihak Berkuasa Pembangunan Tenaga Lestari (Seda), Badriyah Abdul Malek berkata, caj tambahan satu peratus itu hanya akan dikenakan kepada pengguna dengan jumlah bil elektrik RM77 ke atas atau penggunaan lebih 300kWh sebulan.

“Sehingga awal tahun ini, Seda telah mengutip RM321.46 juta untuk tujuan membiayai projek-projek tenaga boleh diperbaharui.
“Seda juga telah membayar RM18.7 juta bagi menampung projek yang sedang berjalan,” katanya dalam sidang media di Putrajaya, kelmarin.


Source

4 comments:

  1. senyap senyap jer kan...pandai depa ni..

    ReplyDelete
  2. hehehehe. lepas ni kena jimat2 gila babi supaya bil tak jejak rm77.. memang makin tersepit lah rakyat lepas ni

    ReplyDelete
  3. That's why kak zu..ada-ada je caj yang nak dikenakan..kesian kita semua

    Yup..kos lagi tu..maknanya kurang lagilah budget

    So BK kena pastikan guna elektrik pada kadar RM69.99 aja k..

    ReplyDelete

Designed By