Breaking News

Monday, June 10, 2013

Anjing selamatkan bayi dibuang

 Anjing selamatkan bayi dibuang
Bayi malang itu dilahirkan pra matang kerana beratnya hanya empat paun tetapi berada dalam keadaan sihat. - Foto Ihsan: Bangkok Post


BANGKOK - Seekor anjing menyelamatkan seorang bayi daripada mati yang dibuang di tapak pembuangan sampah. Anjing itu dinobatkan sebagai wira kerana menyelamatkan bayi perempuan yang diletakkan dalam beg plastik.

Anjing itu telah membawa bungkusan beg plastik pulang ke rumahnya dan diserahkan kepada pemiliknya, Gumnerd Thongmak dan menyalak kuat untuk menarik perhatian.
Anak saudara Gumnerd, Sudarat, 12, kemudian membuka beg plastik itu dan mendapati di dalamnya ialah seorang bayi perempuan.

Anjing selamatkan bayi dibuang  
Anjing itu telah membawa bungkusan beg plastik pulang ke rumahnya dan diserahkan kepada pemiliknya, Gumnerd Thongmak dan menyalak kuat untuk menarik perhatian. - Foto Ihsan: Ba

 
Pemilik anjing tersebut kemudiannya terus menghantar bayi tersebut ke hospital. Menurut Gumnerd, anjingnya tidak pernah membawa sebarang bungkusan pulang ke rumah sebelum ini tetapi hanya akan menyalak dengan garang jika bertemu dengan orang luar.

Menurut doktor, bayi malang itu dilahirkan pra matang kerana beratnya hanya empat paun tetapi berada dalam keadaan sihat.
Pihak berkuasa masih lagi berusaha menjejaki ibu bapa bayi berkenaan.



No comments:

Post a Comment

Designed By