Alexa Ranking Blog Santai @ 22 September 2013

Alexa Ranking

Alexa Ranking Blog Santai

 
Alhamdulillah, setelah setahun 2 bulan usia Blog Santai, inilah kali pertama kita berkongsi article mengenai Alexa Ranking. Sebenarnya sejak mula berblog kita tak ada target tertentu. Hanya untuk berkongsi cerita dan article kerana kita suka membaca tapi tak suka menulis. Opss bukan tak suka menulis, kita tak ada skill menulis yang baik. 

Tapi after a few months kita rasa kita perlu ada target tersendiri untuk majukan Blog Santai. Tapi masalahnya biarpun kita berangan-angan ingin menjadikan Blog Santai sebaik Blog Denaihati atau pun Blog HH, kita bermula dengan zero knowledge mengenai Blogging. So banyak perkara yang perlu kita belajar dan harus belajar.

Salah satu perkara penting yang setiap Blogger kena tau adalah dimana kedudukan Blog kita berbanding orang lain. Yalah dah penat-penat berusaha, mestilah kita mahukan sesuatu yang terbaik untuk Blog kita kan. Dan kita sangat bersyukur biarpun Blog Santai tak sepopular Blog Ben Ashaari dan Blog Mia, sekurang-kurangnya kita masih mampu untuk bertahan dan berada di tahap sekarang.

Alexa Ranking Pada 22 September 2013.


Dan pastinya salah satu cara untuk mengetahui kedudukan Blog Kita di mana berbanding yang lain adalah dengan melihat kedudukan Alexa Ranking Blog kita. Alhamdulillah walaupun Alexa Ranking Blog kita tak sebagus mana, at least kita nampak perubahan yang positive. Bermula dengan 19, 788,985 pada 29th July 2012, kini Alexa Ranking Blog Santai adalah 102,756 di dunia dan 623 di Malaysia. 

Global Rank
Global rank icon102,756   
Rank in Malaysia 
Malaysia Flag 623  

Sumber : SINI

Bagi kita yang memang bermula dengan zero knowledge kita rasa amat bersyukur. Dan target kita seterusnya adalah berada di bawah 100,000 di dunia dan di bawah 500 di malaysia. Kita tau bukan senang untuk mencapai angka di atas. Tapi yang pasti kita akan cuba. Dengan sokongan you guys I am sure I can do it.

Terima kasih banyak-banyak sangat pada yang setia menjadi follower Blog Santai dan selalu berkunjung dan meninggalkan jejak di Blog Santai. I am really appreciate that. May ALLAH Bless you guys...

1. Rahsia Wanita 
7. Tawaran Menarik, Kena Cuba

Comments

  1. Tahniah la. satu pencapaian yang baik juga. Macam mana nak chek ni? Kena daftar dulu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks cikgu..yup kena register Blog dekat http://www.alexa.com. Then follow instruction yang diberi untuk add in Alexa widget kat Blog Cikgu (macam yang ada kat my Blog Info). Then jangan lupa install Alexa Tools. Semuanya follow instruction yang ada di Alexa Website. Senang aje..Then cikgu boleh check hari-hari cikgu punya Blog status.

      Delete
  2. Blog yang aktif dan rajin menerbitkan entri serta mempunyai knowledge tentang teknik blogging yang betul, pasti mempunyai rangking yg baik. Tahniah! usaha tangga kejayaan. Semoga impian dan target anda seterusnya akan tercapai.
    Teruskan memberi cerita2 menarik yg terkini dan ilmu yang memberi manfaat bersama...Semoga berjaya! Bagaimana status trafik blog ni ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks BM. Pageview kita tak sehebat Blog BM..belum sampai 1 juta lagi...my next target tu and sekarang ni kita sedang belajar menggunakan teknik SEO yang betul..

      Delete
  3. Perkongsian yg sgt baik ni Raudzah.. Semoga blog santai terus maju & tercapai segala yg dihajati.. amin.

    ReplyDelete
  4. terbaik juga ranking ini...semoga konsisten dalam penulisan..

    Entri Terkini Saya : 5 Tip Memberi Komen Berkualiti Di Blog

    ReplyDelete
  5. Tahniah Raudzah.....kita pun teringin gak nak jadi mcm awak...tapiii....huhu...redho ajelah hehe

    ReplyDelete
  6. oh tak don saya sampai bawah sikit heee tapi akan naik ribu balik hee...

    ReplyDelete
  7. tahniah Raudz..smoga terus maju ya..sama juga Raudz..tak ada skill menulis yang baik..:)

    ReplyDelete
  8. Bagus Raudzah ada target..mcm noe x ada target apa2 pun...hehehe

    ReplyDelete
  9. tahniah.. pencapaian yang sangat baik.. semoga sasaran akan berjaya dicapai.. :D

    ReplyDelete
  10. terbaik =) he3 sy suka blog yg berinformasi spt ni..agak2 p.view utk blog ni dh brape juta eh??

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

1st Segmen : Kasi Terjah by Add

Kenapa Rukuk dan Sujud Dalam Solat