Breaking News

Tuesday, September 17, 2013

Awas: Daging Kambing Tiruan

 
 Daging Kambing Tiruan?

Awas: Daging Kambing Tiruan

Kisah penyediaan makanan palsu atau penggunaan bahan kimia berbahaya dalam proses pembuatan makanan memang banyak berlaku di China. Kes terbaru melibatkan seorang lelaki China yang  telah didapati bersalah kerana memproses daging kambing tiruan. Daging kambing tersebut di hasilkan daripada daging kucing-kucing jiran yang telah ditangkap dan dibunuh.

 Umpan burung pipit

Teknik Dalang Pencuri Kucing 

Kebanyakan kucing ditangkap menggunakan teknik "Mengumpan". Seekor burung pipit yang diletakkan didalam sangkar digunakan untuk mengumpan kucing-kucing disekitar kawasan rumah beliau. 

 
 Kucing yang di tangkap
"Mangsa" yang sempat diselamatkan

Daging Kucing Di "Peram"

Ketika disoal oleh polis mengenai motif beliau menggunakan kucing, lelaki itu menjawab bahawa dia melihat kucing sebagai "Skim Cepat Kaya" sebab kucing boleh didapati secara mudah dan cepat. Hasilnya pula lumayan. Dan untuk memastikan bau daging tersebut seperti daging kambing yang real punya, dia "Memeram" daging kucing tersebut di dalam air kencing kambing dan juga minyak. Beliau juga mengakui menjual daging palsu tersebut pada harga borong ke restoran-restoran berhampiran.

10 comments:

  1. Astagfirullah...ada juga ke macam ni....
    harap² kat Malaysia xda...huhuhu

    ReplyDelete
  2. astagfirullah..adakah patut buat macam tu.. kesian kat kucing+ yang da menjadi mangsa..

    ReplyDelete
  3. kesian jadi mangsa tak bersalah...

    ReplyDelete
  4. Ya Allah. Macam tu pun boleh. Harap-harap perkara ni tak berlaku di negara kita.

    ReplyDelete
  5. Eiiii gelinya...
    kesiannya tengok kucing dalam guni tu

    ReplyDelete
  6. Mak aii.. gelinye.. mcm2 org buat nk mengejar duit ni ye..

    ReplyDelete

Designed By