Breaking News

Thursday, September 26, 2013

Pelik Tapi Benar: Hidung Di Dahi

 
Pembedahan Plastik Paling Popular: Hidung Di Dahi

Pelik Tapi Benar, ungkapan yang sesuai untuk seorang lelaki China yang mempunyai hidung di dahi. Walaupun penampilannya nampak pelik dan agak tak logik, lelaki ini sebenarnya adalah salah seorang "Pioneer" kepada "Pembedahan Semula Hidung" yang luar biasa.

Hidung Rosak Akibat Kemalangan

Lelaki ini mengalami kerosakan hidung selepas terlibat dalam kemalangan kereta yang teruk. Jangkitan kuman telah memakan jauh ke tulang rawan dalam hidung beliau, menjadikannya mustahil bagi doktor untuk mengembalikan hidungnya yang asal. Sebaliknya, para doktor memutuskan untuk membuat hidung baru pada dahinya.  Biarpun ianya kelihatan janggal, tapi proses pembedahan tersebut tidak begitu berbeza daripada teknik-teknik pembedahan plastik yang biasa. Hidung itu direka dengan menanam tisu kulit ke dahi Xiaolian. Ia dipotong mengikut bentuk hidung dan disokong oleh tulang rawan yang diambil daripada rusuk Xiaolian.

p/s: Kita tengah berfikir hidung ni di letakkan ke atas..camne tu? Hmmmm...

14 comments:

  1. kalo hujan cm na ? mesti air masuk dalam hidung dia.. huhu

    ReplyDelete
  2. adeh,,
    mmg plik.
    hidung btuil ker tue..
    kalu resdung mmg susah nie.

    ReplyDelete
  3. kalau mandi kang cmna ,habis hidung masuk air ..hoho

    ReplyDelete
  4. hmm pelik..mcm xmesra pgguna je hu3..

    ReplyDelete
  5. Aduhh.. klu lah berjalan2 kt luar, tiba2 hujan lebat, payung x de, topi x de.. uhh niaya.. huhu..

    ReplyDelete
  6. Ciptaan Allah juga yg terbaik tapi jika inilah pilihan yg ada utk kebaikan...
    Kenapalah lobangnya di atas ya!?

    ReplyDelete
  7. Yelah...... susur galur dalam hidungkan kat sebelah atas so dahilah yg paling dekat dan sesuai kot....

    ReplyDelete
  8. isk...takut cik akak bila tengok cam nie dik...

    ReplyDelete
  9. sis buat macamana tu?edit kat ps ke?atau cari bg kat google?

    ReplyDelete
  10. agaknya dia memang bernafas melalui hidung tu ke?

    ReplyDelete
  11. kalau mandi macmna tu ah..tak ke masuk air nanti..

    ReplyDelete

Designed By