Breaking News

Saturday, September 21, 2013

Tanda Rezeki Yang Berkat

Tanda Rezeki Yang Berkat

Bagaimana mendapatkan rezeki yang berkat? 


1. Tidak meninggalkan sebarang perintah Allah Subhanahu Wataa'la
2. Tidak melakukan perkara-perkara yang dilarang dan maksiat
3. Bekerja dengan jujur dan amanah
4. Menjaga lidah dan anggota badan daripada menyakiti hati orang lain
5. Rajin bersedekah 
6. Menanam keyakinan yang kuat bahawa rezeki itu ketentuan Allah Subhanahu Wataa'la

Keberkatan dari rezeki yang diterima oleh setiap individu adalah tidak sama. Allah Subhanahu Wataa'la mengurniakan sesuatu pemberian-Nya berbeza antara satu dengan yang lain. Ada yang diberikan kesihatan tubuh badan yang berpanjangan dan dihindari dari segala penyakit yang berbahaya, ada yang di berikan kesenangan hidup dengan kekayaan harta benda yang lebih daripada mencukupi, ada yang di berikan ilmu pengetahuan yang luas, ada yang di kurniakan anak yang soleh dan solehah dan ada juga yang di berikan ketenangan hati. Dan mungkin ada diantara kita yang punya semuanya....

Jom sama-sama kita pelihara rezeki yang diberi ALLAH. Semoga tambah keberkatan. Aminn..

14 comments:

  1. rezeki yang Allah bagi kepada setiap orang berbeza.. bersama-sama kita mencari rezeki yang berkat dan halal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Aiza..Jom sama-sama ya..kita pelihara rezeki yang diberi ALLAH..

      Delete
  2. InsyaALLAH semoga rezki yg kita dapat akan di berkatiNYA..=D

    ReplyDelete
  3. Betul tu Raudzah (nama ni mengingatkan kakpb pd kwn baik kakpb di Johor sana) rezeki dtg bukan dlm bentuk kekayaan harta benda saja. Rezeki Allah bagi tidak menentu, tubuh yg sihat juga rezeki. Itulah yg kakpb selalu minta. Harta bnyk mana pun tapi kalau tubuh kita sakit, tak guna juga. Nak beribadat pun terganggu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Shaa ALLAH kakpb..jom sama-sama kita berdoa...

      Delete
  4. Subhanallah.. perkongsian yg sgt baik. Semoga diberkati kehidupan.. amin.

    ReplyDelete
  5. Betul tu.... bukan hanya rezeki harta je....kedihatan, ketenangan jugak satu rezeki kan Raudzah...

    ReplyDelete
  6. tul tu...sesetengah org..gaji kecik jer..tp nampak bahagia je hidup...ada plak yg gaji banyak...tp asyik x cukup jer...

    ReplyDelete
  7. Kekadang, bila sampai masanya Allah beri hidayah, barulah kita tersedar yang banyaknya rezeki yang Allah beri tanpa meminta bayaran, kan?

    ReplyDelete

Designed By