Breaking News

Monday, September 2, 2013

RON95 dan Diesel Naik 20 Sen Berkuatkuasa Tengah Malam Ni

 http://www.abgteror.com/wp-content/uploads/2012/03/RON95.jpg
Naik 20 sen

RON95 dan Diesel Naik 20 Sen Berkuatkuasa Malam Tengah Ni

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dalam sidang akhbar di Putrajaya petang tadi, mengumumkan kenaikan harga minyak RON95 dan Diesel sebayak 20 sen se liter berkuatkuasa tengah malam ini.

Berdasarkan kenaikan itu, harga bagi RON95 ialah RM2.10 manakala harga Diesel ialah RM2. Menurutnya ini adalah salah satu langkah rasionalisasi subsidi oleh kerajaan.

 
Keadaan sesak di stesen minyak

p/s: Nampaknya ini adalah hadiah kemerdekaan yang pertama untuk rakyat Malaysia. So sapa-sapa yang still on the road, bolehlah top up minyak extra sebelum tengah malam ya.

10 comments:

  1. Terima ajelah...lepas ni semua benda pun naik! naik! naik!

    ReplyDelete
  2. Ptg td pun dh ada khabar angin yg bolehlah dipercayai.. isi minyak penuh siap2 dah td. Mlm ni sure kereta beratur isi minyak kt petrol station sblm jam 12 punya... lagi2 naik woo :D

    ReplyDelete
  3. itulah hakikat hidup ... hampir seluruh dunia alami kenaikan . tapi mrk tetap jalani kehidupan seperti biasa ...

    ReplyDelete
  4. nak buat lagu mana.. nak tak nak terpaksa teima kan..

    ReplyDelete
  5. hmm..kena terima..memang kecoh 1 malaysia ni...

    ReplyDelete
  6. hihuhihu..ramai yg sembang psal ni =) senyum xperlu kata apa2..

    ReplyDelete
  7. habislah berbaris kt stesen minyak malam nih... huhu.. isi penuh pun nnt nk isi gak.. biorkan lah.. hal dunia je...

    ReplyDelete
  8. aiza tak join pun mereka yang sanggup beratur tu.. buang masa je .. lagi pun kalau isi penuh tu tahan seminggu je kereta aiza.. minggu depan sama je kena isi minyak yang mahal juga..

    ReplyDelete

Designed By