Breaking News

Wednesday, September 18, 2013

Saman AES, Bayar Segera Atau Bayar Lebih


Saman AES

Saman AES, Bayar Segera Atau Bayar Lebih

Setelah kerajaan mengesahkan bahawa AES kini secara rasminya diambil alih oleh pihak polis, pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, mengumumkan bahawa kompaun saman Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) akan bermula dari RM150 berkuatkuasa serta merta.

Beliau berkata kadar itu akan meningkat sedikit demi sedikit sehingga maksimum RM300. Ia sama dengan kaedah yang digunakan oleh polis. Semakin lama pembayaran kompaun ditangguhkan, semakin banyak bayaran yang perlu dibayar.

Manakala bagi saman yang telah dikeluarkan, beliau memberitahu bahawa lebih banyak perbincangan mengenai perkara itu perlu dilakukan. Dan sehingga kini, tindakan undang-undang ke atas pesalah masih ditangguhkan. 

15 comments:

  1. Replies
    1. Nak buat camne Lieya...macam kisah timun dan durian..

      Delete
  2. ha..pengguna jalan raya kena berhemah la nampaknya..

    ReplyDelete
  3. huhu.... botak kepala kalau ada banyak saman!

    ReplyDelete
  4. Kalau drive perlahan ikut limit tak delah kena saman...betul tak Raudzah...hehe

    ReplyDelete
  5. dah langgar undang2 , kena la tanggung kan ! ...

    ReplyDelete
  6. Ini semua cara sedut duit cepat.. strategi skim cepat kaya yg terkini hehee :D

    ReplyDelete
  7. mahalnya rm300.00.. padahal tak guna tenaga manusia pun.. mesin je yang snap gambar..

    ReplyDelete
  8. patuhi la undang-undang jalan raya hehehe

    ReplyDelete

Designed By