Breaking News

Thursday, October 24, 2013

Apabila Pokok Berdaun Emas

Thumb 682f 
Pokok Berdaun Emas

Pokok Eucalyptus Berdaun Emas


Apabila Pokok Berdaun Emas. Ini bukan ungkapan pantun ya. Ini adalah realiti apabila sekumpulan scientist dari Australia telah menemui "Emas" diatas
pokok eucalyptus di sebuah Pedalaman di negara itu. So ungkapan tak mungkin duit jatuh dari pokok sekarang dah tak boleh digunapakai ya. Sekarang ni, bukan setakat duit, Emas pun boleh jatuh dari pokok tau.

Zarah Emas Dalam Daun


Berdasarkan kajian tersebut,  kehadiran zarah emas telah disahkan dalam daun tumbuhan kayu putih (
pokok eucalyptus). Zarah tersebut walaubagaimanapun adalah terlalu kecil untuk dilihat dengan mata kasar tetapi ianya boleh dikesan menggunakan sejenis x-ray yang gunapakai untuk  mengesan kehadiran element logam dan mineral.
 
 Duit Dari Pokok?

Emas Untuk Cincin


Walau bagaimanapun, pemburu-pemburu emas diseluruh Australia diingatkan untuk tidak tergesa-gesa menebang pokok tersebut dengan harapan untuk menjadi kaya kerana menurut ketua kajian tersebut, Mel Linternjika kita mempunyai 500 pokok-pokok kayu putih kita hanya mampu untuk memiliki sebentuk cincin perkahwinan. Hmmmm...

10 comments:

  1. Wah. memang bertuahnye kalau dapat memiliki cincin dari pokok2 kayu putih :) tapi kalau Nurul diberi pilihan.. Nurul lebih memilih 500 pokok kayu putih dari sebentuk cincin darinya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul jugakkan Nurul..macam tak berbaloikan..

      Delete
  2. Owh.. kecik sgt peratusnya... tp kalau yg tamak haloba.. ada jugak tu yg nak tebang tu nanti. Hehe..

    ReplyDelete
  3. hmm....kalau kathy biarkan je pokok tu menghiasi laman...

    ReplyDelete
  4. peh..ni dah mcm crita zamn dlu2 yg pokok emas tuh..haha!!

    ReplyDelete
  5. Cube tanam belakang umah lah...hehehehe...lawak je

    ReplyDelete
  6. Wah.. klu agama lain mesti klu dpt ditanam dirumah boleh membawa tuah tu..

    ReplyDelete
  7. Ya...ianya bukan mustahil, Di dalam badan kita pun ada emas...

    ReplyDelete
  8. gigih juga nak hasilkan sebentuk cincin kalau kena tanam sampai 500 pokok tu.

    ReplyDelete

Designed By