Breaking News

Monday, October 28, 2013

Gadis Ini Bunuh Diri Kerana Facebook

 
Tidak Boleh Hidup Tanpa Facebook?

Bunuh Diri Kerana Facebook

 
Bunuh Diri Kerana Facebook. Begitulah besarnya pengaruh media sosial ni, sampai ketagihan terhadapnya telah meragut nyawa seorang remaja di India.

Remaja tersebut, Aiswarya Dahiwal, 17 tahun, adalah seorang pelajar kolej tahun kedua. Beliau telah meminta kebenaran dari ibu bapanya untuk melayari facebook, namun permintaannya telah ditolak.
 

Tidak Boleh Hidup Tanpa Facebook

 
Kecewa dengan tindakan keluarganya,  keesokan harinya, Aiswarya Dahiwal, telah mengambil keputusan nekad untuk membunuh diri. Mayatnya ditemui tergantung didalam biliknya bersama sekeping nota untuk keluarganya mengatakan bahawa dia tidak boleh hidup tanpa facebook.

p/s: Adik-adik kita nowadays, can be very determined. Facebook mungkin segalanya bagi mereka. So hati-hati semua. Jangan sampai ada yang Obsessed macam ni!!!

21 comments:

  1. Rasa terkilan sungguh bile ade kes camni.. umur 17 namun masih tak mampu brfikir secara waras

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Nurul..At this age memang suka memberontakkan..tu yang jadi macam tu..tanda protest tu..

      Delete
  2. uihhh ..apa nk jadi lani haiszzzz...

    ReplyDelete
  3. ish2 apa lah bodoh nya pemikiran smpai sggup bunuh diri demi facebook

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak buat camne lieya..facebook is everything to her...hmmm..

      Delete
  4. teruk dah ni ketagihannya.... hu hu hu...

    ReplyDelete
  5. Benda yg sgt berguna tp digunakan dgn cara yg tak betul apapun mmg padah jadinya.. wallahualam..

    ReplyDelete
  6. ya allah, singkatnya pemikiran. smoga kisah ini dijadikan tauladan.

    p/s nanie sendiri da deactivate FB, sebab melalaikan.

    ReplyDelete
  7. begitulah jika terlalu obses dengan facebook.. seharusnya usia 17 tahun itu sudah boleh berfikiran matang serta menentukan kebaikan dan keburukan..

    ReplyDelete
  8. Cetek sungguh akal fikirannya...Lepas ni jadi hantu FB pula...hehe

    ReplyDelete
  9. akal tak guna dgn waras..hishhh ..pelik org ni

    ReplyDelete
  10. Assalam
    Kasihan pada gadis tersebut. Mungkin tiada panduan - hanya tegahan saja yang dia terima.

    ReplyDelete
  11. begitulah kejadiannya jika sudah terlalu obses..

    p/s: Entri terhangat saya bertajuk- 7 Kebaikan Bersetubuh Dari Sudut Saintifik

    ReplyDelete
  12. erkkk nauzubillah..pengakuan xthan tu..teruknya FB ni..kalau sy owner..cnfirm dah mansuhkn FB..xnk la ada yg mati sbb ape sy bt..

    ReplyDelete

Designed By