Breaking News

Thursday, November 21, 2013

Bayi Malang Di Dakwa Mati, Masih Hidup

 
 Bayi Malang (Source)

Bayi Malang Di Dakwa Mati


Kematian bayi selepas kelahiran mungkin bukanlah sesuatu yang laur biasa. Cuma cerita yang kita nak kongsi ni agak tragis kerana ia melibatkan seorang bayi cacat yang di buang keluarga.

Tujuh hari selepas dilahirkan seorang bayi lelaki disahkan meninggal dunia. Pihak hospital telah mengeluarkan sijil kematian dan dihantar ke krematorium  untuk pengkebumian. Apabila pekerja krematorium memeriksa badan bayi tersebut, mereka menyedari bayi lelaki tersebut sebenarnya masih hidup.

Bayi Di Tinggal Keluarga


Bayi tersebut dilahirkan cacat dan ditinggalkan oleh kedua-dua ibubapa di hospital. Sejak ditinggalkan, pihak hospital telah mengambilalih menjaga beliau. Menurut rekod pada suatu ketika kanak-kanak itu berada dalam keadaan kritikal. Setelah membuat pemeriksaan jururawat yang ditugaskan untuk menjaganya, melaporkan bayi tersebut telah mati dan menyarankan supaya sijil kematian dikeluarkan.

 

Bayi Masih Hidup


Apabila dihantar kembali ke hospital, bayi malang tersebut ternyata masih hidup dan sihat. Jururawat tersebut telah dipecat dan doktor yang mengeluarkan surat tersebut kini disiasat.


10 comments:

  1. comelnyee baby tu.

    aishhh kalo bnr cacat pun, nape dibuang. ibu bapa bayi tu..... hmm...

    ReplyDelete
  2. comelnya baby tu, allahuakbar, biarkanlah baby tu hidup, kalau tak nak bela bagilah orang lain... apalah punya manusia ni...

    ReplyDelete
  3. Kerja medic ni, kalau tentang hidup dan mati pun tak bole nak decide memang masalah besar. Entah macam mana la Nurse tu bole dapat kerja.

    ReplyDelete
  4. alahai kesian nya kat baby ni kan.. dah la comel ..

    ReplyDelete
  5. Semua ini kuasa Allah swt... semuanya diatas keizinanNya.. Allahuakbar.

    ReplyDelete
  6. kasihannya.. Allah maha besar, dia masih dihidupkan dengan izin dari-Nya..

    ReplyDelete

Designed By